Το βασικότερο έξοδο ενός αυτοκινήτου μετά την αγορά, είναι το κόστος σε καύσιμο, αφού επιβαρύνει την τσέπη του οδηγού με το που θα πάρει μπρος ο κινητήρας. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα οι νέες τεχνολογίες έχουν μειώσει σημαντικά την κατανάλωση, ωστόσο σε κάθε περίπτωση αυτός που ευθύνεται κυρίως για το πόσο θα «κάψει», δεν είναι άλλος από τον οδηγό.
Διαφορετικός τρόπος οδήγησης στο ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να επιφέρει μεγάλες διαφορές στην κατανάλωση, με αντίστοιχο αντίκτυπο στην τσέπη, αλλά και στο περιβάλλον. Πολλά καινούργια μοντέλα διαθέτουν πλέον ήπια υβριδικά συστήματα, τα οποία εξοικονομούν καύσιμο, αρκεί να τηρούνται ορισμένοι βασικοί κανόνες. Για να υπάρξει μείωση της κατανάλωσης, θα πρέπει ο οδηγός να ξεκινάει πολύ ομαλά το αυτοκίνητο, έτσι ώστε η ηλεκτρική υποβοήθηση να μειώσει το φορτίο στον κινητήρα και να λιγοστέψει την παροχή καυσίμου.
Το ίδιο ισχύει και για τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου το υβριδικό σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα. Ο οδηγός θα πρέπει πάντοτε να ελέγχει την κίνηση μπροστά του από μακριά και όχι λίγα μέτρα από το καπό του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να αφήνει το πεντάλ του γκαζιού από νωρίς και όχι λίγο πριν ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο. Στα σύγχρονα μοντέλα το άφημα του γκαζιού συνεπάγεται διακοπή παροχής καυσίμου και επαναφόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.
Επίσης, το start/stop του κινητήρα δεν υπάρχει λόγος να απενεργοποιείται ειδικά το χειμώνα, που το air condition σπανίως τίθεται σε λειτουργία. Άλλωστε στα νέα μοντέλα η παύση και επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται με πολύ ομαλό τρόπο και δεν ενοχλεί με «μιζιά».
Η συντριπτική πλειοψηφία των καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης διαθέτουν turbo, ενώ όλοι οι ντίζελ είναι επίσης υπερτροφοδοτούμενοι. Κύριο πλεονέκτημά τους είναι ότι από τις χαμηλές στροφές αποδίδουν πολύ ροπή, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται πολύ ανέβασμα στροφών για την επιτάχυνση και πάτημα του γκαζιού. Βέβαια, δεν πρέπει να οδηγείται με πολύ χαμηλές στροφές και μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο, γιατί θα αρχίσει να χτυπάει πειράκια.
Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο παλιό ή ολοκαίνουριο, ο οδηγός θα πρέπει να μην επιταχύνει και επιβραδύνει άσκοπα, να το συντηρεί σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές, να ελέγχει τις πιέσεις των ελαστικών και να βάζει ένα πιο ποιοτικό «ενισχυμένο» καύσιμο και όχι πάντα το φθηνότερο.