Σε κάθε αυτοκίνητο ο πίνακας οργάνων διαθέτει πολλές ενδείξεις, μεταξύ των οποίων οι βασικότερες είναι οι δείκτες ταχύτητας, στροφών του κινητήρα, θερμοκρασίας και στάθμης του καυσίμου. Παράλληλα, υπάρχουν πολλές ακόμα για επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου αλλά και αυτές που ανάβουν όταν υπάρχει βλάβη. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός πρέπει να διαβάζει το βιβλίο χρήσης, έτσι ώστε να γνωρίζει τι σημαίνει κάθε ένδειξη.
Δείτε ακόμα: Γιατί στο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; (+video)
Όσον αφορά το δείκτη για το καύσιμο, σε πολλά αυτοκίνητα δίπλα από το σήμα της αντλίας υπάρχει και ένα βελάκι. Κάποιοι μπορεί να το έχουν προσέξει και να γνωρίζουν τι σημαίνει, ενώ πολλοί ενδέχεται να το βλέπουν αλλά να το αγνοούν. Ειδικά για όσους δεν οδηγούν συνέχεια το ίδιο αυτοκίνητο λόγω δουλειάς ή πάρουν ένα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, το συγκεκριμένο βελάκι είναι πολύ χρήσιμο.
Αυτό το βελάκι λοιπόν, ανάλογα τη φορά του, δείχνει σε ποια πλευρά βρίσκεται το πορτάκι για το ρεζερβουάρ του καυσίμου. Ακόμα και οδηγοί που έχουν καιρό ένα αυτοκίνητο μπορεί να ξεχνούν και να μπερδεύονται κάθε φορά που πάνε στο βενζινάδικο. Οπότε μια γρήγορη ματιά στην σχετική ένδειξη τους θυμίζει από ποια πλευρά να πάνε στην αντλία, έτσι ώστε η διαδικασία του ανεφοδιασμού να γίνεται πιο εύκολα και να μη χρειάζεται να τεντωθεί ο σωλήνας της αντλίας και τυχόν μανούβρες.
Δείτε ακόμα: Το θανάσιμο λάθος για την αντλία καυσίμου σας
Επίσης, καλό είναι ο οδηγός να μην αφήνει συνέχεια άδειο το ρεζερβουάρ του καυσίμου. Η λιγοστή ποσότητα καυσίμου, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για βενζίνη ή πετρέλαιο έχει ως αποτέλεσμα την ακανόνιστη τροφοδοσία καυσίμου, προκαλώντας αντίστοιχα ακανόνιστες καύσεις. Έτσι μπορεί να φτάσει άκαυστο καύσιμο στο σύστημα εισαγωγής καυσαερίων και να υποστεί βλάβη ο καταλύτης. Επιπλέον, αυξάνονται οι πιθανότητες βλάβης της τρόμπας καυσίμου, των μπεκ και κατ’ επέκταση του κινητήρα, γιατί τραβάει πιθανές επικαθίσεις και «σκουπιδάκια» που μπορεί να υπάρχουν στο ρεζερβουάρ.