Κάθε αυτοκίνητο υποβάλλεται καθημερινά σε συνεχή καταπόνηση, ειδικά όταν οδηγείται καθημερινά στην πόλη και σε δρόμους γεμάτους ανωμαλίες. Οι συνεχόμενες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, οι ελιγμοί, οι λακκούβες, το… καβάλημα των πεζοδρομίων και ένα σωρό ακόμα ενέργειες, φθείρουν κυρίως τα λάστιχα, φρένα, αναρτήσεις, συμπλέκτη και κιβώτιο ταχυτήτων.
Μία από τις συνηθέστερες «παρενέργειες» που εμφανίζεται αργά ή γρήγορα, είναι το τρέμουλο στο τιμόνι, το οποίο γίνεται πιο έντονο σε γρηγορότερους ρυθμούς. Πέρα από το ότι είναι ενοχλητικό και κουραστικό σε συνθήκες ταξιδιού, ενδέχεται να προκαλέσει και άλλες βλάβες αν δεν επιδιορθωθεί άμεσα και έτσι να μεγαλώσει η ζημιά και κατά επέκταση το κόστος της επισκευής. Η ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών και προβλήματα στις αναρτήσεις, στα φρένα και στο τιμόνι είναι σίγουρα.
Τι πρέπει λοιπόν να κάνει ο οδηγός όταν δει ότι το τιμόνι του αυτοκινήτου του τρέμει; Πολύ απλά να πάει σε ένα βουλκανιζατέρ για να γίνει ζυγοστάθμιση. Το τρέμουλο προκαλείται από την ανομοιόμορφη κατανομή της μάζας στο εσωτερικό ενός ελαστικού. Η στατική ανισορροπία προκαλεί την ανώμαλη κύλιση του ελαστικού και η δυναμική ανισορροπία δημιουργεί πλευρική ταλάντωση, επομένως και ισχυρό τρέμουλο του τροχού. Με χαμηλό κόστος και σε λίγη ώρα, ο τεχνικός στο βουλκανιζατέρ θα προσθέσει αντίβαρα στα κατάλληλα σημεία της ζάντας που θα του υποδείξει το σχετικό μηχάνημα. Ζυγοστάθμιση γίνεται πάντα με κάθε αλλαγή ελαστικών ή ζαντών.
Υπάρχει βέβαια και το χειρότερο και απευκταίο σενάριο να τρέμει το τιμόνι γιατί έχουν στραβώσει οι δισκόπλακες των φρένων. Κάτι που μπορεί να προκληθεί όταν είναι πολύ ζεστές και το αυτοκίνητο περάσει από κρύο νερό, αν έχουν υπερθερμανθεί πολύ ή ύστερα από συνεχόμενη καταπόνηση. Σε κάθε περίπτωση δεν το αμελούμε και πάμε κατευθείαν σε βουλκανιζατέρ ή σε συνεργείο.