Η Grand Automotive Hellas S.A., ο νέος αποκλειστικός εισαγωγέας της Dacia (και Renault) στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την 1η Μαρτίου 2025 νέους τιμοκαταλόγους με χαμηλότερες τιμές για όλα σχεδόν τα μοντέλα της ρουμανο-γαλλικής φίρμας, μεταξύ αυτών και για το δημοφιλές Duster. Εξαίρεση αποτελούσε η έκδοση 1.0 TCe 100 ECO-G Journey, για την οποία δεν είχε αλλάξει τιμή. Όμως, στο νέο τιμοκατάλογο που τέθηκε σε ισχύ από τις 20 Μαρτίου, βλέπουμε ότι η τιμή του μειώθηκε στις 24.400 ευρώ (από 25.390 ευρώ πριν), δηλαδή στα ίδια λεφτά με την έκδοση Extreme. Επίσης, πιο προσιτό είναι και το Duster 1.2 TCe 130 Expression (Κατόπιν Παραγγελίας) με τη νέα τιμή των 22.900 ευρώ (από 23.990 ευρώ πριν).
Το νέο Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G Journey «σφύζει» από εξοπλισμό και διαθέτει τα εξής: οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών με App Store & σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, αισθητήρες φώτων και βροχής, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μεσαίας σκάλας φώτων, υποβραχιόνιο εμπρός, 4 θύρες USB, ηλεκτρικό χειρόφρενο, 6 ηχεία & Arkamys 3D Sound System, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, φιμέ πίσω κρύσταλλα και αποσπώμενο πάτωμα χώρου αποσκευών.
Πέρα από τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου Duster, ένα ακόμα βασικό του πλεονέκτημα αφορά το κινητήριο σύνολο διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG). Ο οδηγός είναι σίγουρο ότι θα κινείται περισσότερο με το υγραέριο, γιατί με την επιλογή του (μέσω του διακόπτη στο ταμπλό) αυξάνεται η απόδοση του μοτέρ και μειώνεται το κόστος σε καύσιμο. Πιο συγκεκριμένα αποδίδει 100 PS και 170 Nm (90 PS και 160 Nm με τη βενζίνη) και επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. (14,0 δλ. με τη βενζίνη). Με το υγραέριο καίει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 9,6 λτ./100 χλμ., τα οποία με μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,972 ευρώ/λτ. ισοδυναμούν με 9,3 ευρώ. Με τη βενζίνη η κατανάλωση πέφτει στα 8,2 λτ./100 χλμ., όμως με τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,759 ευρώ/λτ. το κόστος ανεβαίνει στα 14,4 ευρώ/100 χλμ. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει θετικά από τις χαμηλές στροφές και σε συνδυασμό με το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο οδηγός δεν θα νιώσει τον κινητήρα να «κρεμάει», ανεξαρτήτως συνθηκών.
Η off road προσέγγιση του νέου Duster ενισχύεται τόσο από το εκτός δρόμου παρουσιαστικό του, όσο και από την ψηλή θέση οδήγησης, η οποία αφενός είναι άνετη για ταξίδια, αφετέρου παρέχει απρόσκοπτη ορατότητα. Παράλληλα τα 209 χλστ. της απόστασης από το έδαφος βοηθούν πολύ κατά την κίνηση σε χωματόδρομους. Βέβαια τα περισσότερα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του 2κίνητου Duster (υπάρχει και το 1.2 TCe 130 mild hybrid 4×4 με τιμή από 26.400 ευρώ) θα τα διανύσει κανείς στην άσφαλτο. Εκεί το ψηλό SUV με το ανάστημα των 1.656 χλστ. τα πηγαίνει περίφημα, καθώς οι περισσότερες ανωμαλίες μένουν μεταξύ τροχών και σασί, ενώ υπό έντονη πίεση στις στροφές το αυτοκίνητο θα αρχίσει να γλιστρά προοδευτικά με το εμπρός μέρος, είναι ελεγχόμενο και παραμένει στην πορεία του με τη βοήθεια του ESP που λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά.
Το νέο Dacia Duster με μήκος αμαξώματος στα 4.340 χιλιοστά παραμένει από τα πιο κόμπακτ μικρομεσαία SUV, ωστόσο οι χώροι που προσφέρει για έως 5 επιβάτες είναι αρκετοί για όλους και για όλα. Κάθε φιλοξενούμενος έχει αρκετή «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους) – συμπεριλαμβανομένου του μεσαίου πίσω. Εξίσου καλά τα πράγματα και για τις αποσκευές, με τα 478 λίτρα του πορτμπαγκάζ (1.623 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα και μέχρι την οροφή) να δίνουν τη λύση σε κάθε πρόβλημα μεταφοράς αποσκευών. Πιο μοντέρνο από ποτέ είναι το εσωτερικό του Duster σε σχεδιασμό και τεχνολογίες (δύο σύγχρονες οθόνες), ενώ σκληρά πλαστικά είναι αναβαθμισμένα σε όψη και ποιότητα.