Την Σειρά 4 της BMW την γνωρίσαμε το 2013 όταν η γερμανική φίρμα αποφάσισε να διαχωρίσει τις coupe-cabriolet εκδόσεις της Σειράς 3 από τις sedan-station wagon. Έτσι λοιπόν όταν σήμερα αναφερόμαστε στη Σειρά 4 κάνουμε λόγο για την Σειρά 3 Coupe ή Σειρά 3 Cabriolet που κάποτε γνωρίζαμε. Ιδιαίτερη αναμφίβολα πολιτική από την BMW καθώς για τους φανατικούς της φίρμας η 3άρα είχε ταυτιστεί με το κουπέ αμάξωμα.
Η “δικιά” μας 4άρα Coupe
Στο πνεύμα της εποχής και έχοντας ήδη δοκιμάσει την BMW 420i Coupe με κινητήρα βενζίνης (διαβάστε εδώ τη δοκιμή της BMW 420i Coupe) είχαμε για δοκιμή την αντίστοιχη εισαγωγική έκδοση από πλευράς κινητήρα, αυτήν τη φορά όμως με καύσιμο το πετρέλαιο. Ο λόγος για την BMW 418d Coupe η οποία μάλιστα συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων και έφερε ουκ ολίγα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού.
Εμφάνιση που μαγνητίζει
Η BMW 418d Coupe της δοκιμής ξεχώριζε αναμφίβολα λόγω του κλασικού για της κατηγορία σχεδιασμού της. Μακρύ καπό, τονισμένα φτερά, γωνίες και ακμές. Σε αυτά προσθέτουμε την σειρά Sport Line και τα μαύρα καπάκια στους καθρέπτες που προσφέρονται χωρίς επιβάρυνση, το χρώμα Sunset Orange (κόστος 1.209 ευρώ) και τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών Star-Spoke Style (κόστος 1.290 ευρώ) και έχουμε ένα τελικό αποτέλεσμα που δεν περνά πουθενά απαρατήρητο.
Σπορτίφ και κομψό εσωτερικό
Η καμπίνα της BMW 418d Coupe αν και μετρά αρκετά χρόνια στις πλάτες της δεν δείχνει ιδιαίτερα την ηλικία της. Ο κλασικός της σχεδιασμός μαζί με τα άκρως ποιοτικά υλικά και τις προσθήκες στο πέρασμα των ετών συνηγορούν σε αυτό. Στις τελευταίες αναμφίβολα πρέπει να αναφέρουμε τον πολυλειτουργικό πίνακα οργάνων (κόστος 530 ευρώ) με τεχνολογία Black Panel και διαγώνιο οθόνης 10,25″. Εκτός της καλύτερης ευκρίνειας προβάλει τρεις διαφορετικές ενδείξεις με χρωματισμό και στιλ γραφικών ανάλογα του προγράμματος οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός (ECO PRO, COMFORT και SPORT.
Από πλευράς πρακτικότητας οι χώροι είναι πολύ καλοί και για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι δεν ταλαιπωρούνται κατά την επιβίβαση – αποβίβασή τους. Θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια υπάρχουν σε όλες τις αναμενόμενες θέσεις ενώ ο χώρος των αποσκευών με τα 445 λίτρα είναι μεγάλος και με άρτια εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η γενική εικόνα είναι ότι παρότι έχουμε να κάνουμε με ένα κουπέ αμάξωμα ο τομέας της πρακτικότητας αλλά και της ευχρηστίας δεν υπολείπεται σημαντικά από αυτούς ενός σεντάν αν βεβαίως εξαιρέσουμε τις πίσω πόρτες.
Για κάθε ημέρα και κάθε όρεξη
Η BMW 418d Coupe εφοδιάζεται με κινητήρα 2 λίτρων τεχνολογίας Twin-Power με απόδοση 150 ίππους και ροπή 320 Nm. Ένα μοτέρ που ενσωματώνει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6 και συνδυάζεται στην έκδοση της δοκιμής με το Steptronic των οκτώ σχέσεων.
Παρά τα 1.485 κιλά η κοντή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου βοηθά και σε συνδυασμό με τα αποθέματα ροπής εκκινούν την BMW 418d Coupe άκρως ικανοποιητικά (0-100 χλμ./ώρα σε 8.6 δλ.) ενώ και οι ρεπρίζ είναι καλύτερες από το προσδοκώμενο. Φυσικά και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο μπορεί εύκολα να αποκτήσει και να διατηρήσει μία υψηλή ταχύτητα ενώ όταν θα χρειαστεί η προσπέραση θα γίνει γρήγορα και με ασφάλεια.
Το κιβώτιο διακρίνεται για τις γρήγορες αλλαγές και την πολιτισμένη λειτουργία του. Επιλέγει σωστά σχέσεις ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, ξεκουράζει τα μέγιστα μέσα στην πόλη ενώ η 8η σχέση βοηθά σημαντικά στον περιορισμό της κατανάλωσης στο ταξίδι καθώς κρατά χαμηλά στις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Φυσικά όταν ο οδηγός το θελήσει μπορεί να το τοποθετήσει στη χειροκίνητη λειτουργία και να αλλάζει σχέσεις από τον επιλογέα (ή τα προαιρετικά paddles) σειριακά.
Η άνεση από τις αναρτήσεις, παρά τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών της BMW 418d Coupe που είχαμε για δοκιμή, είναι υποδειγματική καθώς φιλτράρουν κάθε ανωμαλία ενώ παράλληλα δεν αφήνουν το αμάξωμα να πάρει κλίσεις στις στροφές και να έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις σε καθεστώς πίεσης. Το τιμόνι έχει μεταβαλλόμενη αίσθηση συμβάλλοντας έτσι στην αστική χρήση όπου είναι ελαφρύ ενώ όταν ο οδηγός επιλέξει να οδηγήσει πιο γρήγορα και σε πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές βαραίνει μεταφέροντάς του καλύτερη αίσθηση. Παράλληλα είναι γρήγορο και άμεσο στις εντολές που δέχεται.
Η BMW 418d Coupe είναι σαφέστατα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα μοντέλο που δίχως να προκαλεί προσφέρει κάτι το ξεχωριστό οπτικά και οδηγικά ενώ επιπρόσθετα είναι τόσο ευκολοδήγητη και πρακτική που μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε ημέρα και για κάθε μετακίνηση. Ο κινητήρας της διαθέτει ικανοποιητική ροπή και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει καλές επιδόσεις έχοντας χαμηλή μέση κατανάλωση 7,3 λτ/100 χλμ.
(+) Λειτουργία ανάρτησης, λειτουργία κιβωτίου, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα, οδηγική αίσθηση, ηχομόνωση, κατανάλωση
(-) Κόστος αυτόματου κιβωτίου