Ταξίδι στο χρόνο μας προσφέρει αυτή η άψογη BMW 316i E30, η οποία μοιάζει σαν να έφυγε μόλις χθες από την αντιπροσωπεία. Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται κοιτώντας τη όμως, η μαύρη «Μπέμπα» διανύει αισίως το 32ο έτος της ηλικίας της.
Πρόκειται για την πλουσιότερη έκδοση Lux, με τις 14άρες πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου και τον πλούσιο -για τα μέτρα της τότε εποχής- εξοπλισμό. Κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1991 και μέχρι σήμερα, δεν είχε αλλάξει κάτοχο. Ο πρώτος ιδιοκτήτης τη φρόντιζε καθημερινά, αποφεύγοντας τις πολλές βόλτες μαζί της. Το οδόμετρο αναγράφει 2.404 μίλια (3.868 χλμ.) και όπως βλέπουμε, το δίδυμο αμαξώματος-εσωτερικού διατηρείται σε κατάσταση ολοκαίνουργιου. Το τριάκτινο σπορ τιμόνι δεσπόζει στην καμπίνα, όπως και το λεβιές «T» του κιβωτίου, σήμα-κατατεθέν των παλαιότερων αυτόματων BMW.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον κλασικό 1.600άρη ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο M40B16, με απόδοση 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 141 Nm στις 4.250 σ.α.λ. Οι απλωμένες σχέσεις και οι αργές αλλαγές του 4τάχυτου αυτόματου είναι ο κύριος υπεύθυνος για τις μέτριες (έως κακές) επιδόσεις, όπως εκφράζουν τα 14,1 δλ. που χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Η τελική των 177 χλμ./ώρα αντίθετα, είναι αρκετά καλύτερη τιμή.
Μιλώντας για τιμές, η εν λόγω 316i E30 δημοπρατήθηκε πρόσφατα. Το αντίτιμο με το οποίο άλλαξε ιδιοκτήτη, για πρώτη φορά στην πορεία της, ορίστηκε στις 15.181 λίρες (17.556 ευρώ). Υψηλό μεν, αλλά σε λίγα χρόνια το αυτοκίνητο ενδεχομένως να επιστρέψει πολύ περισσότερα χρήματα στο νέο του κάτοχο.