Πριν καλά-καλά κάτσει η σκόνη από το ζήτημα «Voltswagen», είχαμε τις πρώτες επίσημες δηλώσεις από εκπροσώπους της εταιρίας. Οι οποίες κινούνται σε μεταμφιεσμένα απολογητικό ύφος.
Υπενθυμίζουμε εν τάχει τι συνέβη πριν λίγες μέρες. Το Volkswagen Group of America αρχικά δημοσίευσε ένα δελτίο τύπου, που ενημέρωνε πως άλλαζε όνομα από «Volks» σε «Voltswagen». Κίνηση που υποτίθεται τόνιζε τη στροφή της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση. Αρκετοί πίστεψαν πως επρόκειτο για πρωταπριλιάτικο αστείο, όμως η VW απέστειλε e-mails που ενημέρωναν πως η αλλαγή πράγματι θα γίνει. Τελικά, και αφού πρώτα η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου, ανακοίνωσαν πως όντως έκαναν πλάκα.
Ουδείς είδε με καλό μάτι τη διασπορά ψευδής είδησης μέσω επισήμων e-mails, ακόμα και μετά την απόσυρση του επίμαχου δελτίου τύπου. Ειδικά όταν αυτή γίνεται από έναν οργανισμό, που παλεύει να αποκαταστήσει την υστεροφημία και αξιοπιστία του, έπειτα από το τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο «Dieselgate», το 2015. Η όλη παλινωδία των Αμερικανών είχε και χρηματοπιστωτικές επιπτώσεις, καθώς οδήγησε σε αύξηση της τιμής των μετοχών (και παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών). Από ό,τι φαίνεται τόσο αυτή η εξέλιξη, όσο και ο γενικότερος ντόρος, άξιζε τον κόπο.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Auto Νews, ο CEO της VW Αμερικής, Scott Keogh, δήλωσε πως η ιδέα ήταν καλή αλλά απρόβλεπτη σε εξέλιξη: «Όταν ανάβεις μια φωτιά, δεν ξέρεις πόση έκταση θα πάρει. Οι αντιδράσεις ήταν τόσες που δεν μπορέσαμε να τις ελέγξουμε, όπως δεν μπορούμε να ελέγχουμε τα πάντα – κάθε γραπτό μήνυμα, κάθε τηλεφώνημα, κάθε e-mail, κάθε κίνηση. Η ιδέα, όμως, ήταν απλή: να διασκεδάσουμε, να κάνουμε πλάκα, να δείξουμε πόσο τρελοί για τα ηλεκτρικά είμαστε. Τελεία και παύλα». Τα λεγόμενα του Keogh, πάντως, έρχονται σε ελαφρά αντιπαράθεση με αυτά της ίδια της εταιρίας.
Στον επίσημο λογαριασμό Twitter της VW, αφού είχε προκληθεί ο χαμός και παραδεχθεί πως επρόκειτο για ψέμα, εμφανίστηκε ανάρτηση που έλεγε -μεταξύ άλλων- πως «όλος ο κόσμος μιλάει για εμάς» και «το ότι γίνεται κουβέντα για την ηλεκτροκίνηση και το ID.4, μόνο καλό είναι». Μετά από λίγο, βέβαια, κατέβηκε. Η Karen Doyne, διαχειρίστρια επικοινωνιακών κρίσεων, ήταν σαφής: «Η VW ήθελε να δημιουργήσει χιλιάδες posts και ειδήσεις, που θα λειτουργούσαν ως προωθητικό μέσο για τα ηλεκτρικά της μοντέλα και την ίδια. Και το κατάφερε».