Ένα VW Golf ζυγώνει στο 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα και βλέπει πολύ αισιόδοξα το μέλλον, αναζητώντας τον άνθρωπο που θα ξεπεράσει το εν λόγω φράγμα πίσω από το τιμόνι του.
Το ασημί Variant MK4 που βλέπουμε, ταξινομήθηκε πρώτη φορά το Γενάρη του 2006. Μέσα σε 15 χρόνια έχει «φάει» τους δρόμους, σημειώνοντας 912.744 χλμ. στο οδόμετρο – πάνω από 60.000 χλμ. ετησίως, δηλαδή. Υπεύθυνος για την ασταμάτητη χρήση του αυτοκινήτου, η υπηρεσία του ως ταξί. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη προσπάθεια για να «τρελαθεί» το οδόμετρο. Ποιος ανέλαβε να βγάλε τα «προς το ζην»; Ο αειθαλής 1.9 TDI.
Ο «αλεξίσφαιρος» πετρελαιοκινητήρας έχει αποδείξει την αξία του σε αναρίθμητα ταξί Skoda Octavia στη χώρα μας, οπότε δεν προκαλεί εντύπωση πως έχει φτάσει στους πρόποδες του 1 εκατ. χλμ. δίχως προβλήματα. Εδώ πρόκειται για την έκδοση με τους 101 ίππους και τα 240 Nm, που αποδίδονται στις 4.000 και 1.800 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς, επιταχύνοντας το μικρομεσαίο station wagon στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 12,5 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 188 χλμ./ώρα. Βέβαια περισσότερο ενδιαφέρουν οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ειδικά από τη στιγμή που το Golf MK4 Variant 1.9 TDI μπορεί να «σηκώσει» μέχρι 1.840 κιλά (1.470 λίτρα ο χώρος αποσκευών, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα).
Το πολυκαιρισμένο VW εμφανίζεται σε αρκετά καλή κατάσταση, δεδομένων των χιλιομέτρων που έχει γράψει. Μοναδικό σημείο που χρήζει άμεσης επιδιόρθωσης, χαμηλά αριστερά στο ύψος του μαρσπιέ, όπου έχει κάνει την έντονη εμφάνισή της σκουριά. Κατά τα άλλα, με ένα ζευγάρι φρέσκα τάσια, απομάκρυνση των αυτοκόλλητων στις πόρτες και αφαίρεση του ταξίμετρου είναι έτοιμο για ιδιωτική χρήση, έναντι 1.000 ευρώ.