Η SAAB βιώνει τη μέρα της μαρμότας χρόνια τώρα. Έκλεισε, εμφανίζονται επενδυτές για να την ξανανοίξουν, κάτι πήγαν να κάνουν οι Κινέζοι, εγκαταλείφθηκε το project, υπάρχουν φήμες για καινούργιο. Επί της ουσίας, όμως, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έριξε τίτλους τέλος το 2011. Η αυτοκινητοβιομηχανία. Η SAAB, όμως, δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς, με κυριότερο τα αεροσκάφη και τα οπλικά συστήματα.
Τελευταία προσθήκη στο -κυριολεκτικά- οπλοστάσιο των Σουηδών, είναι το ραντάρ Giraffe 1X. Μια κατασκευή τόσο συμπαγής σε διαστάσεις, ώστε μπορεί να τοποθετηθεί στην καρότσα ενός κανονικού αγροτικού! Το Giraffe ζυγίζει μόλις 150 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι καλύπτει με άνεση τις προδιαγραφές ωφέλιμου βάρους στους χώρους φόρτωσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των pick up, ακόμα και κατηγοριών κάτω από εκείνη των Toyota Hilux, VW Amarok κλπ. Το ραντάρ των Σουηδών καλύπτει έκταση 75 χιλιομέτρων, σκανάροντάς τη κάθε δευτερόλεπτο (ολοκληρωμένος κύκλος έρευνας, σε στρατιωτική ορολογία).
Οι αναγνωριστικές του δυνατότητες δεν περιορίζονται μόνο στα αεροσκάφη και τους πυραύλους, αλλά μπορεί να εντοπίσει μέχρι μικρά μη επανδρωμένα οχήματα, βλήματα πυροβολικού και εισερχόμενους όλμους. Παράλληλα δύναται να ενσωματώσει και ικανότητα έρευνας της επιφάνειας της θάλασσας, αλλά και λειτουργία Sense & Warn (συνδυασμό δεδομένων από διάφορους αισθητήρες, με σκοπό τον αυτόματο εντοπισμό και κατηγοριοποίηση απειλών).
Η SAAB είναι τόσο σίγουρη για την επιχειρησιακή αρτιότητα του 1X, ώστε δηλώνει πως μπορεί να «τσιμπήσει» μέχρι drone που ζυγίζουν λιγότερο από χαρτόκουτο, σε εγγύτητα 4 χιλιομέτρων. Ακόμα σημαντικότερα, το Giraffe ξεχωρίζει τα πουλιά από τις ιπτάμενες συσκευές και δεν σημαίνει εσφαλμένα συναγερμό. Αυτό που κάνει ξεχωριστό το εν λόγω σύστημα, είναι ότι επιτρέπει στους χειριστές να διπλώνουν την κεραία που χρησιμοποιείται για την ανίχνευση με το πάτημα ενός κουμπιού, καθιστώντας το έτοιμο για ασφαλέστερη μεταφορά σε άλλη τοποθεσία. Ή, όπως λένε οι άνθρωποι της Saab: « Πρόκειται για ένα εξαιρετικό ραντάρ, ίσως το καλύτερο του είδους του, για επείγουσες δράσεις με περιορισμένη επιχειρησιακή υποδομή».