Το απόλυτο Ford Focus RS500 ψάχνει σπιτικό

 

Το Ford Focus RS δεν είναι πια μαζί μας, ελπίζουμε προσωρινά. Μια παράδοση που ξεκίνησε το 2002 και συνεχίστηκε έως πέρσι, με την ελπίδα του «to be continued».

Μέχρι να συμβεί -κι άμα- κάτι τέτοιο, αντλούμε παρηγοριά από το RS MKII. Και μάλιστα, όχι όποιο κι όποιο, αλλά το συλλεκτικό RS 500. Το αυτοκίνητο που επανέφερε μνήμες από την αντίστοιχη, θρυλική βερσιόν του Sierra και αποτελεί μέχρι σήμερα, ένα από τα ισχυρότερα μπροστοκίνητα  παραγωγής όλων των εποχών! Από τη στιγμή που είχε ως βάση το Focus RS με το μεγαλύτερο μοτέρ που μπήκε στα χρονικά του μοντέλου, δεν προξενεί εντύπωση.

Βαμμένο αποκλειστικά σε μαύρο ματ χρώμα και συνοδευόμενο από ασορτί ζάντες, το RS 500 ξεχωρίζει μονομιάς από τα υπόλοιπα RS. Στο εσωτερικό υπήρχε η επιλογή μεταξύ μαύρου και κόκκινου για τα μπάκετ της Recaro, όμως όλη η «μαγιά» κρύβεται κάτω από το καπό.

Ο 2.5άρης πεντακύλινδρος τούρμπο απέκτησε μεγαλύτερο intercooler και φιλτροκούτι, νέα εξάτμιση και επαναπρογραμματισμό στον εγκέφαλο. Το αποτέλεσμα ήταν 350 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και 460 Nm ροπής στις 2.500-4.500 σ.α.λ. (45 άλογα και 20 Nm παραπάνω από το κανονικό RS), τη διαχείριση των οποίων αναλάμβαναν οι εμπρός τροχοί μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Οι επιδόσεις του μπροστοκίνητου «κτήνους» συγκλόνιζαν, με 5,4 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική 266 χλμ./ώρα. Όταν παρουσιάστηκε, ήταν το ταχύτερο Ford RS της Ιστορίας. Εν τέλει, ξεπεράστηκε από το τετρακίνητο RS. Τη γοητεία του, όμως, ουδέποτε μπόρεσε να συναγωνιστεί.

Αυτό που βλέπουμε είναι από το 2010, όπως κάθε ένα εκ των 500 συλλεκτικών Focus RS MKII που κατασκευάστηκαν. Έχει 50.128 χλμ. στο κοντέρ και τελεί υπό άψογο καθεστώς συντήρησης, με το τελευταίο service να σημειώνεται τον περασμένο Μάρτιο. Μοναδική μετατροπή αποτελεί το coilover kit της KW, όμως υπάρχει και το εργοστασιακό σετ.

Get it on Google Play Download on the App Store