Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στο σύνολο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όχι μόνο στο WRC, ήταν η προσθήκη ηλεκτροκινητήρων στη λειτουργία των τούρμπο βενζινοκινητήρων. Η υβριδική εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ωστόσο, αποδεικνύεται πιο βραχύβια από όσο θα περίμενε και ο πλέον απαισιόδοξος. Μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή τους, τα hybrid σύνολα των Rally1 μετράνε αντίστροφα.
Όπως ανακοίνωσε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (World Motor Sport Council), η φετινή σεζόν είναι η τελευταία που η κορυφαία κατηγορία του WRC κινείται από υβριδικά σύνολα. Από το 2025 οι ηλεκτροκινητήρες καταργούνται, προκειμένου αφενός να μειωθεί το κόστος των αυτοκινήτων, αφετέρου το χάσμα απόδοσης με τα Rally2. Τα σημερινά Rally1 ξεπερνούν τα 500 άλογα σε απόδοση, τη στιγμή που τα Rally2 δεν υπερβαίνουν τα 300. Μια διαφορά που κάνει ιδιαίτερα δύσκολη τη μετάβαση οδηγών από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη κατηγορία, περιορίζοντας σημαντικά τη διαθέσιμη «δεξαμενή» και την ανάδειξη ταλέντων.
Φυσικά κυριότερος λόγος δεν είναι άλλος από το κόστος, το οποίο φημολογείται πως σήμερα αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ ανά αυτοκίνητο! Ένα κόστος που δεν καθιστά ελκυστικό το WRC σε άλλους κατασκευαστές, πλην των δυο σταθερών τα τελευταία χρόνια (Toyota, Hyundai) και της ημι-εργοστασιακής συμμετοχής της M-Sport Ford. Οι νέες προδιαγραφές θα μειώσουν το κοστολόγιο, εισάγοντας ενιαίο κλωβό ασφαλείας για όλα τα αυτοκίνητα και επιτρέποντας τη χρήση μοντέλων από περισσότερες κατηγορίες (Β, C-Segment, compact crossover και πρωτότυπα). Αυτά από το 2026. Του χρόνου τα Rally1 θα είναι όπως τώρα, αλλά με περιοριστικό στόμιο στο τούρμπο και αλλαγές στην αεροδυναμική προκειμένου να μειωθεί η ταχύτητά τους.
Από το 2026 κι έπειτα, όταν θα αποχωρήσουν οι ηλεκτροκινητήρες, η απόδοση θα κατέβει στα 330 άλογα και το ανώτατο κόστος στις 400.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ το 2025 θα δούμε για πρώτη φορά την ενδιάμεση κατηγορία Rally2+. Κατασκευές Rally2 δηλαδή, με αεροδυναμικά στοιχεία από τα Rally1. Οι ριζικές αλλαγές έχουν σκοπό να προσελκύσουν νέες εταιρίες στο WRC – κυρίως τις VW και Peugeot, που ακούγεται καιρό πως θέλουν να επιστρέψουν στις ειδικές διαδρομές.