H αγορά ενός κλασικού αυτοκινήτου ισοδυναμεί με την αγορά ενός κομματιού από την ιστορία της αυτοκίνησης. Κάποια αυτοκίνητα, ωστόσο, έχουν αυτό το «κάτι» παραπάνω. Μία ανυπέρβλητη αύρα μοναδικότητας. Η Ferrari F50, για παράδειγμα, ειδικά όταν πρόκειται για κάποια που κυριολεκτικά δεν υπάρχει στα επίσημα βιβλία του Μαρανέλο!
Η κατακόκκινη Ιταλίδα που βλέπουμε, δεν ανήκει στην παραγωγή των 349 κομματιών της F50. Κατασκευάστηκε τον Ιούνιο του 1995, πριν αρχίσει η κανονική παραγωγή του μοντέλου, αποτελώντας ένα από τα 19 πρωτότυπα του τελικού σταδίου δοκιμών, άλλως μοντέλο προ-παραγωγής. Διαφορές υπάρχουν σε σχέση με την τελική μορφή της F50, και αγγίζουν τις 40 στον αριθμό. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται διαφορετικά φινιρίσματα ανθρακονημάτων, άλλη εφαρμογή του παρμπρίζ, διαφορετικές υποδοχές για τα -επίσης carbon- καθίσματα, ενώ η εμφανέστερη όλων εντοπίζεται στην απουσία πλακέτας με τον αριθμό παραγωγής.
Το οδόμετρο αναγράφει σχετικά πολλά χιλιόμετρα για F50, καθότι αγγίζει τις 1.900 χλμ. (1.847). Στα μηχανικά μέρη τώρα, αντίθετα με το αμάξωμα και το εσωτερικό, η κατάσταση είναι ίδια με των αυτοκινήτων που βγήκαν από το Μαρανέλο. Ο Tipo F310B ατμοσφαιρικός V12 των 4.698 κ.εκ. αποδίδει 520 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 471 Nm στις 6.500 σ.α.λ., «ανάβοντας» τα 335/30/R18 πίσω ελαστικά μέσω 6τάχυτου χειροκίνητο κιβωτίου και μπλοκέ διαφορικού. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται μετά από 3,7 δλ. και η τελική ανέρχεται στα 325 χλμ./ώρα, επιδόσεις που αναμφίβολα μπορεί να επαναλάβει σήμερα, 27 χρόνια μετά τα πρώτα της χιλιόμετρα. Πόσο κοστολογούνται όλα αυτά;
Τιμή δεν αναφέρεται στην αγγελία, αλλά δεδομένα θα πρέπει να μιλάμε για πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ.