Απολύτως αναμενόμενο για συλλεκτική BMW, με όνομα ασήκωτο σαν ιστορία και τιμή που καινούργια ξεπερνά τις 800.000 ευρώ, να βγει «τσακ-μπαμ» στις δημοπρασίες. Ο λόγος; Θέλει και ερώτημα: να βγάλει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί ο κάτοχος μιας νέας 3.0 CSL από τη μεταπώληση.
Η ιδιαίτερη αυτή δημιουργία γιορτάζει τα 50 χρόνια BMW M και αποτίνει φόρο τιμής στην 3.0 CSL των 70’s, αναβιώνοντας μνήμες από το πρωτότυπο 3.0 CSL Hommage του 2015. Το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί σε βασικά σημεία (καπό, μάσκα, φτερά, προφυλακτήρες, οροφή) ώστε να διαφοροποιείται σε σχέση με τη M4 CSL, όπου βασίζεται η 3.0 CSL, υιοθετώντας ανθρακονήματα στα περισσότερα πάνελ και εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο – φόρο τιμής στο «Batmobile». Ο 3.0λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά twinturbo κερδίζει 10 ίππους σε σχέση με τη M4 CSL και φτάνει τους 560, τοποθετώντας τη νέα 3.0 CSL στην κορυφή των BMW παραγωγής με εξακύλινδρο μοτέρ, στα 106 χρόνια της εταιρίας! Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο επέβαλλε τη μείωση της ροπής κατά 100 Nm (550), αλλά προσφέρει μοναδική αίσθηση.
Κάθε 3.0 CSL συναρμολογείται στο χέρι από μια ομάδα 30 μηχανικών, σε μια διαδικασία που απαιτεί 10 ημέρες. Αυτό μόνο για την κατασκευή του αυτοκινήτου, καθώς μετά ακολουθεί ενδελεχής έλεγχος ποιότητας και δοκιμές όλων των επιμέρους εξαρτημάτων. Μόλις 50 θα κατασκευαστούν, με αρχική τιμή το απίστευτο ποσό των 802.000 ευρώ προ φόρων! Ό,τι υψηλότερο έχουμε δει, δηλαδή, μέχρι σήμερα σε BMW παραγωγής, στα 107 χρόνια των Βαυαρών! Με τέτοιο σημείο εκκίνησης, λοιπόν, είναι σαν να προσκαλεί τους συλλέκτες να βαρέσουν «στο ψαχνό», ζητώντας εκατομμύρια.
Αυτή που βλέπουμε είναι η υπ’ αριθμόν 44, και δεν πρόλαβε να κάνει πάνω από 33 χιλιόμετρα πριν να βγει σε δημοπρασία. Δεν συζητάμε για κατάσταση, το αυτοκίνητο ουσιαστικά και πρακτικά είναι ολοκαίνουργιο. Επίσης, συλλεκτικό και πολύ σπάνιο. Εξ ου και το 1,2 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα πιάσει.