H SAAB έχει περάσει πολλά στην πολύπαθη ιστορία της, κυρίως στα τελευταία δύσκολα χρόνια της ύπαρξής της. Το 2011 δήλωσε χρεοκοπία, αλλά δεν έκλεισε ούτε αμέσως, ούτε οριστικά. Οι Κινέζοι της NEVS μπήκαν στο παιχνίδι, αγόρασαν τις μετοχές και προσπάθησαν να την κρατήσουν ζωντανή, παρουσιάζοντας μέχρι ηλεκτρικό πρωτότυπο βασισμένο στο 9-3. Το άλλοτε δημοφιλές premium μεσαίο πάλεψε να κρατήσει μόνο του τη SAAB/NEVS, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε. Λίγες εβδομάδες πριν δήλωσε «φαλιμέντο» και η NEVS, με το ταλαίπωρο εργοστάσιο του Τρολχάταν να βρίσκει τελικά την ησυχία του στα χέρια της Polestar.
Αυτά τα «κινεζοσουηδικά» 9-3, ουσιαστικά είναι τα τελευταία SAAB που κυκλοφόρησαν. Ως τέτοια, εμφανίζουν μεγάλη συλλεκτική και συναισθηματική αξία. Πολλά δεν κυκλοφόρησαν, οπότε είναι και σπάνια. Το μαύρο 9-3 Aero Turbo4 ανήκει σε αυτή την εκλεκτή παρέα SAAB, έχοντας παραχθεί σε μόλις 451 μονάδες. Μόνο τα 204 βάφτηκαν σε μαύρο (ασημί τα υπόλοιπα), οπότε μαζεύονται οι συνθήκες για ένα συλλεκτικό κομμάτι που στο μέλλον μπορεί να αποφέρει πολλά χρήματα. Πρακτικά, βέβαια, μιλάμε για το κλασικό 9-3 Aero, με τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο των 220 ίππων και 300 Nm κάτω από το καπό.
Οι εμπρός τροχοί παραλαμβάνουν την ισχύ μέσω 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, και αφού καταφέρουν να την περάσουν στο οδόστρωμα (διαβόητα τα δυνατά SAAB για τα προβλήματα πρόσφυσης μπροστά) επιταχύνουν το Turbo4 στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,7 δλ., φτάνοντας μέχρι τα 230 χλμ./ώρα. Το οδόμετρο δεν αναγράφει ούτε 3.000 χλμ. (2.970), ενώ τόσο στο αμάξωμα όσο και στα μηχανικά μέρη, αλλά και το εσωτερικό, δεν αναφέρεται η παραμικρή ανορθογραφία.
Η εξαιρετική κατάσταση του αυτοκινήτου, μαζί με τη σπανιότητα και τη σημειολογία που το συνοδεύει, θα περίμενε κάποιος να στέλνουν την τιμή στα ουράνια. Παρόλα αυτά, η δημοπρασία μένει προς το παρόν στο λογικό ποσό των 235.000 κορωνών, οι οποίες ισοδυναμούν με 20.800 ευρώ.