Η Mitsubishi είναι ιστορικά συνυφασμένη με το όνομα «Evo», όσο κι αν έχουν υπάρξει προσπάθειες προσεταιρισμού από αλλού (βλέπε Fiat Punto Evo και Lamborghini Huracan Evo για παράδειγμα). Στις 10 γενιές και τις αμέτρητες εκδόσεις που κυκλοφόρησε το ιαπωνικό rally replica, κοινός παρανομαστής ήταν τα δίλιτρα τούρμπο μοτέρ και η τετρακίνηση. Όχι για το Pajero, όμως.
Το off roader των «Τριών Διαμαντιών» επίσης κυκλοφόρησε ως Evo, στα πλαίσια της homologation για την κυριαρχική του συμμετοχή στο Paris-Dakar (7 σερί νίκες, από το 2001 έως το 2007). Τα φουσκώματα στα φτερά και τα μαρσπιέ, οι εξατμίσεις που βγαίνουν στο συγκεκριμένο σημείο, οι λασπωτήρες της Ralliart, οι διαφορετικοί προφυλακτήρες, το καπό με τους αεραγωγούς, οι 6άκτινες 17άρες ζάντες και οι αεροδυναμικές προσθήκες στα άκρα του πίσω μέρους δεν επιτρέπουν το παραμικρό μπέρδεμα με τα απλά τρίθυρα Pajero.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ελάχιστες και αφορούν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, ενώ οι πολύ παρατηρητικοί θα προσέξουν την αναγραφή του «Super Select AWD» στον πίνακα οργάνων.
Το SS AWD -με Torsen διαφορικά εμπρός και πίσω– αναλαμβάνει την παροχή της ισχύος στους τέσσερις τροχούς, μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου (το δεύτερο στην προκειμένη). Η πηγή της δύναμης είναι αυτή που διαφοροποιεί το Pajero από όλα τα Evo, καθώς διαθέτει το μοναδικό ατμοσφαιρικό μοτέρ! Ένας V6 3.5 λίτρων παράγει 280 ίππους και 347 Nm, επιταχύνοντας τα 1.900 κιλά του αυτοκινήτου στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,6 δλ. και μέχρι τα 210 χλμ./ώρα.
Η Mitsubishi κατασκεύασε 2.693 Pajero Evo μεταξύ 1997 και 1999, με το συγκεκριμένο να είναι 1 από τα μόλις 87 στο Passion Red χρώμα. Μας έρχεται από το ’97 και το κοντέρ να αναγράφει 164.283 χλμ. Τον Αύγουστο πέρασε από σέρβις και η τιμή του ορίζεται προς το παρόν στις 50.000 δολάρια (43.224 ευρώ), με 5 μέρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας.