Η AMG είχε μεγάλο οίστρο τη δεκαετία του 80. Μερικές από τις πιο ακραίες και σπάνιες Mercedes βγήκαν εκείνη την περίοδο από το εργοστάσιο στο Affalterbach, με την 400E να αποτελεί μια από τις πιο ξεχωριστές.
Τοποθετούμενη κάτω από την «made by Porsche» 500E, η 400άρα έφερε σχεδόν αυτούσιο το body kit της «μεγάλης» (πανομοιότυπες προσθήκες στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, διπλή απόληξη για την εξάτμιση) και διαφορετικές ζάντες, όμως οι ομοιότητες με την 500E ήταν έκδηλες. Το ίδιο και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχούσαν οι δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις. H σημαντικότερη διαφορά βεβαίως, αφορούσε την καταγωγή των δυο μοντέλων. Σε αντίθεση με την 500άρα, η 400E δεν είχε το πρεστίζ του να κατασκευάζεται από την Porsche. Είχε άλλες χάρες, όμως.
Βασικότερη, η εξαγωγή της σε μακρινές αγορές του κόσμου. Όπως αυτή της Ιαπωνίας. Μόλις 20 400E ιαπωνικών προδιαγραφών (αλλά όχι δεξιοτίμονες) κυκλοφόρησαν, καθιστώντας την JDM 400E ως μια από τις σπανιότερες Mercedes όλων των εποχών! Μια από αυτές τις 20 βγαίνει σε δημοπρασία, ούσα διατηρημένη σε άψογη κατάσταση. Το 2019 εισήχθη στις Η.Π.Α. και μέχρι σήμερα, ο χιλιομετρητής αναγράφει τον αριθμό 77.250. Ο 4.2 V8 δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω 4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, παράγοντας 279 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 400 Nm στις 3.900 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές με τα δεδομένα του 1993, που είναι η χρονιά πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, με 6,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 250 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Ακόμα και σήμερα, αρκούντως γρήγορο θεωρείται το ακριβοθώρητο σεντάν της Mercedes. Ως αρχική τιμή ορίζονται οι 36.000 λίρες (42.084 ευρώ).