Το Mazda RX-8 έχει μείνει αξέχαστο για πολλούς λόγους: εμφάνιση, στήσιμο, στροφάρισμα και ήχος Wankel, επιδόσεις, ασυναγώνιστη σχέση τιμής-αξίας, συνδυασμός πίσω κίνησης και μπλοκέ διαφορικού, ανάποδα ανοιγόμενες πόρτες. Στην Ελλάδα έκανε θραύση, ειδικά στη μικρότερη έκδοση Challenge, με τα 192 άλογα. Υπάρχει μια άλλη έκδοση, όμως, που όχι μόνο δεν είδαμε στη χώρα μας, αλλά φέρει και την υπογραφή της Prodrive.
Η ομάδα που -μεταξύ πάρα πολλών άλλων- ετοίμαζε τα Subaru Impreza WRC, συνεργάστηκε με τους Ιάπωνες για τη δημιουργία του PZ. Ενός «ΡοΧι» με 18άρες της OZ, αεροδυναμικούς καθρέπτες, αεροτομή, νέα εξάτμιση και, κυριότερα όλων, αμορτισέρ της Bilstein σε συνδυασμό με ελατήρια της Eibach. Η χαμηλότερη και σφιχτότερη ανάρτηση του RX-8 PZ, πέρα από την εμφανισιακή τόνωση, έκανε ακόμα πιο άμεση την ήδη εξαιρετική οδική συμπεριφορά του ιαπωνικού κουπέ (τυπικά σεντάν, βέβαια), δίνοντας και το στίγμα του τομέα στον οποίο επικεντρώθηκαν οι Άγγλοι.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο εσωτερικό δεν υπάρχει η παραμικρή διαφοροποίηση, σε σχέση με την έκδοση Cosmo. Το ίδιο ισχύει και για τον Renesis. Ο Wankel των 1.3 λίτρων απέδιδε την ίδια ισχύ, στις ακριβώς ίδιες στροφές (231 ίπποι στις 8.200 σ.α.λ. και 211 Nm στις 5.500 σ.α.λ.). Από τη στιγμή που το 6άρι χειροκίνητο παρέμεινε ανέγγιχτο, τα 100 χλμ./ώρα έρχονταν στα 6,4 δλ. του Cosmo και η τελική ήταν κοινή, στα 234 χλμ./ώρα. Βέβαια το PZ, εκτός των αναβαθμισμένων δυναμικών χαρακτηριστικών, είχε άλλο ένα ατού: τη σπανιότητα. Μόλις 800 κατασκευάστηκαν, όλα δεξιοτίμονα και με αρχική τιμή τις 25.995 λίρες (30.110 ευρώ) – αύξηση 3.700 λιρών (4.300 ευρώ) συγκριτικά με το Cosmo.
Αυτό που βλέπουμε, πάντως, αποτελεί προσφορά ακόμα και με τα δεδομένα του Challenge. Με 41.781 χλμ. (25.962 μίλια) στο οδόμετρο, καινούργια ελαστικά, πλήρες ιστορικό συντήρησης και φρεσκαρισμένες τις αριστερές ζάντες (από τη μεριά που κυρίως παρκάρουν οι Άγγλοι, άρα «πεζοδρομιοφαγωμένες»), η τιμή της δημοπρασίας ανέρχεται μόλις στις 3.450 λίρες (3.995 ευρώ). Μιάμιση μέρα απομένει για την ολοκλήρωση και οι εκτιμήσεις δεν τη θέλουν να ξεπερνά τις 3.885 λίρες (4.500 ευρώ)!