Η Pagani Zonda έχει κυκλοφορήσει σε αμέτρητες ειδικές εκδόσεις, όλες τους απλησίαστες για τους κοινούς θνητούς, όλες τους με τον ατμοσφαιρικό V12 της Mercedes-AMG στο κέντρο και σχεδόν όλες, με ημιαυτόματο ή σειριακό (οι πιο track focused) κιβώτιο. Η αγνή αίσθηση οδήγησης, ωστόσο, επιτάσσει χειροκίνητο. Και η Pagani το κάνει πραγματικότητα, ακόμα και 14 χρόνια μετά την παρουσίαση του αυτοκινήτου. Καλή ώρα, η Zonda Tricolore που μας μαγεύει.
Η Tricolore εκδοχή της Zonda εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2010, ως φόρος τιμής στα -τότε- 50 χρόνια του Frecce Tricolori: του μεγαλύτερου ακροβατικό σώμα αεροσκαφών παγκοσμίως (αντίστοιχη έκδοση είχε και η Huayra, για τα 60 χρόνια από την ίδρυση του ακροβατικού τμήματος της Ιταλικής Αεροπορίας). Η Zonda Tricolore εμπνέεται από το μαχητικό Aermacchi MB-39A P.A.N. φέροντας διαφοροποιημένο αμάξωμα του ιταλικού hypercar είναι διαφοροποιημένο, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι νέος και φιλοξενεί μεγαλύτερο splitter, αλλά και πλαϊνούς μορφοποιητές που κατευθύνουν τον αέρα στις πλαϊνές ποδιές, κι από εκεί στα ψυγεία του ατμοσφαιρικού 7.3 V12 κινητήρα. Ο διαχύτης επίσης είναι ανασχεδιασμένος, ενώ το ίδιο ισχύει για την αεροτομή που είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πίσω μέρος της Tricolore, προς όφελος της αεροδυναμικής ομοιογένειας. Επιπρόσθετα, τα πλαϊνά στελέχη παραπέμπουν σχεδιαστικά στο ουραίο του μαχητικού αεροσκάφους.
Κάτω από το φαντασμαγορικό και πλήρως ανθρακονημάτινο αμάξωμα, φωλιάζουν 670 ίπποι και 780 Nm. Ισχύς ικανότατη να επιταχύνει τα 1.210 κιλά της Tricolore στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,4 δλ., στο 0-200 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και να ξεπεράσει τα 330 χλμ./ώρα, ενώ το ίδιο -αν όχι περισσότερο- εντυπωσιακοί είναι αριθμοί σε στροφές και φρένα: 100-0 χλμ./ώρα σε 2,1 δλ., 200-0 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ., μέγιστη πλευρική επιτάχυνση 1,45 G (με ελαστικά δρόμου μάλιστα), 750 κιλά κάθετης δύναμης στα 300 χλμ./ώρα. Τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο, όμως όποιος αποκτήσει την εν λόγω Tricolore μπορεί να επικοινωνήσει με την Pagani, να κανονίσει επίσκεψη στις εγκαταστάσεις και να αλλάξει το σύνδεσμο κινητήρα-τροχών, σε 6τάχυτη χειροκίνητη διάταξη!
Φυσικά, για να συμβεί κάτι τέτοιο θα χρειαστούν πάρα πολλά χρήματα. Αλλά όποιος έχει να δώσει τα εκατομμύρια που απαιτούνται, για την υπ’ αριθμόν 2 (από τις 3 συνολικά, του 2011 ετούτη) Zonda Tricolore, δεν θα έχει πρόβλημα να δώσει μερικές χιλιάδες παραπάνω για το σωστό κιβώτιο.