Όσο τα χειροκίνητα κιβώτια εκλείπουν από τα νέα αυτοκίνητα, τόσο θα μετατρέπονται σε θησαυρό των μεταχειρισμένων. Αν πρόκειται, δε, για μοντέλο που ελάχιστοι γνωρίζουν πως έχει κυκλοφορήσει με μηχανική μετάδοση, ακόμα καλύτερα.
Χειροκίνητες Porsche, για παράδειγμα, υπάρχουν πολλές. Ιδίως Boxster, Cayman και 911. Cayenne, όμως, ελάχιστες. Για την ακρίβεια, λίγοι ξέρουν πως το πρώτο SUV της γερμανικής φίρμας διέθετε άλλο τύπο μετάδοσης, πλην αυτόματου κιβωτίου. Στις 3 γενιές του μοντέλου-ορόσημου από το Τσουφενχάουζεν, έχουν κυκλοφορήσει συνολικά 43 διαφορετικές εκδόσεις. Από αυτές, η συντριπτική πλειοψηφία τους διατίθετο με το αυτόματο Tiptronic, επιλογή μονόδρομος από το facelift της 2ης γενιάς και μετά, το 2014. Μοναδική Cayenne MK2 που προσφέρονταν με χειροκίνητο κιβώτιο ήταν η βασική 3.6 V6, των 300 ίππων. Η πρώτη της γενιά, ωστόσο, τίμησε περισσότερο το δεξί χέρι του οδηγού.
Πέρα από τη βασική 3.2 V6 των 250 ίππων, επίσης σε επιλεγμένες αγορές διατίθεντο με μηχανική μετάδοση οι S και GTS. Αμφότερες με V8 μοτέρ κάτω από το καπό, 4.5 και 4.8 μετέπειτα λίτρων στην S, μόνο η δεύτερη περίπτωση στην GTS. Σήμερα θα δούμε μια σπάνια Cayenne S με 6αρι χειροκίνητο, από το 2007. Το αυτοκίνητο έχει 140.000 χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερο από 10.000 το χρόνο. Φθορές και προβλήματα δεν αναφέρονται, ούτε φαίνονται, πέρα από ένα θαμπωμένο φανάρι μπροστά δεξιά και γρατζουνιές στις ζάντες.
Ο ατμοσφαιρικός V8 των 4.8 λίτρων παράγει 385 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 500 Nm στις 3.500 σ.α.λ., που σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα. Σε σχέση με την αυτόματη έκδοση (επίσης 6 σχέσεων), η «χεράτη» Cayenne S εμφανίζεται ταχύτερη κατά 0,3 δλ. Η τιμή, δε, την καθιστά ευκαιρία, ιδίως όταν συνυπολογίσουμε τη σπανιότητά της: μόλις 9.000 λίρες, ή 10.570 ευρώ.