Τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ολοένα μεγαλύτερες ζάντες και ελαστικά χαμηλότερου προφίλ. Συνδυασμός που ευνοεί το μάτι, αλλά μπορεί να «χαντακώσει» την τσέπη σε μια στιγμή. Σε μια συνάντηση με λακκούβα, ας πούμε. Το «αγαπημένο» συνήθειο των ελληνικών δρόμων, που έχει στείλει ουκ ολίγα αυτοκίνητα στα βουλκανιζατέρ και τους ιδιοκτήτες τους να παλεύουν σε έναν λαβύρινθο γραφειοκρατίας, μήπως λάβουν αποζημίωση. Συνήθως –για την ακρίβεια, σχεδόν ποτέ- δεν βγαίνει άκρη με το passing game (passing blame βασικά) ευθυνών μεταξύ Δήμων, Περιφερειών, Υπουργείων, εταιριών οδοποιΐας κλπ, οπότε ο λογαριασμός επιβαρύνει τον παθόντα, o οποίος, σε πλήρη αντιστοιχία με την τεχνοτροπία των τροχών, παίρνει την ανιούσα. Πού μπορεί να φτάσει, ειδικά όταν μπαίνουν ανθρακονήματα στη μέση;
Εκτός του γεγονότος ότι είναι το πιο ισχυρό Ford όλων των εποχών, με 760 ίππους και 847 Nm από τον κομπρεσοράτο 5.4 V8, η Shelby GT500 ξεχωρίζει ακόμα για τα «πατούμενα». Μιλάμε για 20άρες ζάντες σε ελαστικά 305/30 μπροστά και 315/30 πίσω, οι οποίες προαιρετικά κατασκευάζονται από ανθρακονήματα. Επιλογή πανάκριβη και σπάνια, που κοστίζει 18.500 δολάρια (15.343 ευρώ) αν τικαριστεί στον κατάλογο των έξτρα. Δηλαδή, πάνω από 3.800 ευρώ ο τροχός. Και είναι και φθηνοί, καθώς οι αντίστοιχοι που προσφέρει η Koenigsegg αγγίζουν τις 50.000 δολάρια (45.480 ευρώ) το σετ, ήτοι 11.370 ευρώ η κάθε μια!
Το ανθρακόνημα, πέραν της εντυπωσιακής εμφάνισης, λειτουργεί ευεργετικά στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας και της απαγωγής θερμότητας από τα φρένα, βελτιώνοντας το πάτημα και την επιβραδυντική ικανότητα αντίστοιχα. Σε σχέση με το αλουμίνιο δε, είναι και πιο ανθεκτικό – αν και πολύ πιο ακριβό. Υπάρχει όμως μια εξίσου δαπανηρή «παγίδα». Αν για κάποιον λόγο υποστεί ζημιά, δεν επισκευάζεται. Δεν μπορείτε, δηλαδή, να πάτε την GT500 σας (ή το Renault Megane RS Trophy-R, που επίσης έχει carbon ζάντες και είναι πιο κοντά στα δικά μας δεδομένα) στο βουλκανιζατέρ και να ισιώσετε τη ζάντα. Αν χτυπηθεί, πάει για αντικατάσταση.