Όσοι μπορούν να δώσουν τα εκατομμύρια που χρειάζονται για την αγορά της Bugatti Chiron Pur Sport, λίγο ενδιαφέρονται για τιμολόγιο συντήρησης και λοιπά κόστη χρήσης. Παρουσιάζει ωστόσο εξαιρετικό ενδιαφέρον να μαθαίνουμε πόσο κοστίζουν τα σέρβις σε τέτοιες υπερ-κατασκευές, κάνοντας παράλληλα τις απαραίτητες συγκρίσεις με τα δικά μας, πεζά, δεδομένα.
Καταρχάς, να θυμηθούμε το ποιόν της Pur Sport. Πρόκειται για την «αρματωμένη» εκδοχή της πανίσχυρης Chiron, με στόχο την αποτελεσματικότητα σε πίστα και την επίτευξη χρόνων, έχοντας ειδικά εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο και μια θεόρατη αεροτομή 1,9 μέτρων να παράγουν κάθετη δύναμη. Οι ζάντες είναι νέες και κατασκευασμένες από μαγνήσιο, έχοντας διάσταση 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω με τα ελαστικά να είναι τα Michelin Sport Cup 2R, διαστάσεων 285/30 και 355/25 αντίστοιχα. Οι πλαϊνές ποδιές επίσης είναι πιο έντονες σε σχέση με την απλή Chiron, ενώ το πάτωμα είναι κατάλληλα διαμορφωμένο ώστε να βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα στον διαχύτη.
Το βάρος είναι χαμηλότερο κατά 50 κιλά σε σχέση με την απλή Chiron και η ανάρτηση σφιχτότερη (65% σκληρότερα ελατήρια μπροστά, 33% τα πίσω), συνοδευόμενη από αναθεωρημένο λογισμικό στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Αναθεωρημένοι είναι και οι χάρτες ανάφλεξης του 8λιτρου τετρατούρμπινου W16, δίχως ωστόσο να αλλάζει η απόδοση. Τα 1.500 άλογα και 1.600 Nm είναι κοινά με τη Chiron, όμως στην Pur Sport ο κόφτης βρίσκεται 200 σ.α.λ. ψηλότερα (6.900 σ.α.λ.). Πολύ περισσότερες μετατροπές συνοδεύουν το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, το οποίο είναι αναθεωρημένο σε ποσοστό 80% και διαθέτει 15% κοντύτερη κλιμάκωση. Επιδόσεις δεν ανακοινώνει η Bugatti, όμως θεωρείται βέβαιο πως η επιτάχυνση είναι ταχύτερη από τα 2,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 13,6 δλ. για το 0-300 χλμ./ώρα.
Πάμε τώρα στα τιμολόγια. Πόσο αδειάζει η τσέπη προκειμένου όλα τα παραπάνω να λειτουργούν στην εντέλεια; Ο Muhammad Al Qawi Zamani επισκέφθηκε ένα συνεργείο της Bugatti, στη Μαλαισία, και έκανε τη σούμα. Επειδή η λίστα είναι πολύ μεγάλη, περιοριζόμαστε στα πιο σημαντικά και ακριβά. Για παράδειγμα, μια απλή αλλαγή λαδιών και φίλτρων (κάθε 14 μήνες ή 16.000 χλμ.) στοιχίζει 104.613 ρινγκίτ (21.341 ευρώ). Οι εμπρός κεραμικές δισκόπλακες των 420 χλστ., 209.230 ρινγκίτ (42.778 ευρώ). Ένα σετ εμπρός τακάκια και 8πίστονες δαγκάνες, 37.661 ρινγκίτ (7.700 ευρώ). Μόνο για τα εμπρός φρένα, δηλαδή, απαιτούνται πάνω από 50.000 ευρώ! Σύμφωνα με το manual της Bugatti, στο δεύτερο σέρβις χρειάζονται αντικατάσταση τα υγρά και τα σωληνάκια, με παράλληλο καθαρισμό του κυκλώματος. Κόστος: 246.886 ρινγκίτ (50.466 ευρώ).
Αφού ξεπεράσαμε τις 100.000 ευρώ για τα φρένα, περνάμε στους τροχούς. Η Bugatti συστήνει αντικατάσταση των ελαστικών κάθε 16-18 μήνες (εννοείται πως μπορεί να χρειαστεί νωρίτερα, αναλόγως χρήσης) και των ζαντών κάθε 14-16 μήνες. Κόστος: 175.749 ρινγκίτ (35.853 ευρώ) τα λάστιχα και 209.225 ρινγκίτ (42.682 ευρώ) οι ζάντες. Σύνολο πάνω από 78.000 ευρώ για τα πατούμενα.
Το ρεζερβουάρ ανακοινώνεται με ανώτερη διάρκεια ζωής 48 μηνών. Πόσο πάει ένα καινούργιο; 230.963 ρινγκίτ (47.233 ευρώ)! Περίπου στο ίδιο χρονικό διάστημα (42-48 μήνες) θα χρειαστούν αλλαγή και οι τέσσερις τουρμπίνες της Garrett: άλλες 108.797 ρινγκίτ (22.246 ευρώ). Να μην θέλει κι ο κινητήρας ένα καλιμπράρισμα; Συν 119.677 ρινγκίτ (24.471 ευρώ). Αν γίνει κάποια «στραβή» στην πίστα και αποκτήσει σημάδια το χρώμα; 230.963 ρινγκίτ (47.233 ευρώ) «κατακέφαλα» για βάψιμο.
Συνολικά, σε βάθος 4ετίας, η συντήρηση της Chiron Pur Sport υπολογίζεται σε 1,61 εκατ. ρινγκίτ – λίγο κάτω από 330.000 ευρώ. Κι αυτό χωρίς να συμπεριλαμβάνονται βενζίνες, τέλη και ασφάλειες!