Στη μετά Group B εποχή, είδαμε αρκετά αξιομνημόνευτα αυτοκίνητα και αγωνιστικά χρώματα. Οι Toyota Celica GT-Four με τη φορεσιά της Castrol, τα ερυθρόλευκα Mitsubishi Lancer Evo, το Ford Escort Cosworth της Repsol, το Focus WRC που επανέφερε τη Martini στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Σαν το Subaru Impreza WRC, ωστόσο, ουδέν!
Παρότι το προγενέστερο Group A και τα μεταγενέστερα WRC κατέκτησαν περισσότερες νίκες και τίτλους, το φουσκωμένο δίθυρο είναι αυτό που μνημονεύεται σχεδόν από όλους ως ο ορισμός του αγωνιστικού Impreza. Παρουσιάστηκε το 1997, έχοντας το δύσκολο έργο της διαδοχής του τετράθυρου Gr.A, που κατέκτησε 1 νταμπλ (Οδηγών με Colin McRae και Κατασκευαστών το 1995) και τον τίτλο στους Κατασκευαστές, το 1996. Παρά ένα βαθμό, McRae και «Scoobie» δεν επανέλαβαν το θρίαμβο του ’95. Το Impreza χάρισε τον τρίτο σερί τίτλο Κατασκευαστών στη Subaru, όμως ο Tommi Makinen στέρησε για 1 βαθμό το πρωτάθλημα από τον αείμνηστο Σκωτσέζο (63 βαθμοί αντί 62)!
Πέρα από τις εργοστασιακές συμμετοχές και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, τα Impreza WRC μεγαλούργησαν και σε επίπεδο τοπικών πρωταθλημάτων. Πολλοί ιδιώτες επέλεξαν τα «Scoobie» για τις περιπέτειές τους στις ειδικές διαδρομές, σημειώνοντας πολυάριθμες επιτυχίες. Στην Ελλάδα είχαμε την ευτυχία να απολαύσουμε το εν λόγω αυτοκίνητο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, αρχικά μέσω του Άρη Βωβού και αργότερα του Γιάννη Παπαδημητρίου. Αυτό που δεν γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος, είναι πως οι δυο Έλληνες πρωταθλητές μοιράστηκαν το ίδιο μπάκετ με τους Juha Kankkunen και Peter Solberg!
Το Impreza WRC που θαυμάσαμε στις εγχώριες ειδικές, ήταν το ίδιο που χρησιμοποιούσε η εργοστασιακή ομάδα της Prodrive το 2000, στο WRC! Το ντεμπούτο του έγινε στο Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας, με τον Kankkunen στα πηδάλια. Στα χέρια του Φιλανδού σημείωσε τη δεύτερη συμμετοχή του, στο Ράλλυ Κύπρου, ενώ η τελευταία του παρουσία σε αγώνα του Π.Π.Ρ έγινε στο Ράλλυ Αυστραλίας και υπό τις «διαταγές» του Peter Solberg. Στη συνέχεια τόσο αυτό, όσο και τα υπόλοιπα Impreza WRC, πωλήθηκαν σε ιδιώτες, δίνοντας τη θέση του στο -μετέπειτα τροπαιούχο μέσω Solberg και Richard Burns- τετράθυρο μοντέλο.
Πέρα από τους Βωβό και Παπαδημητρίου, που το έντυσαν σε πολλά χρώματα και χορηγίες (σ.σ. με διαφορά καλύτερα αυτά των Havoline και Texaco, στη θητεία Παπαδημητρίου), το συγκεκριμένο Impreza έτρεξε στα πρωταθλήματα της Ιρλανδίας, του Βελγίου και της Γαλλίας, με παράλληλες εμφανίσεις σε πανευρωπαϊκές διοργανώσεις. Κανονικός γυρολόγος, που έμεινε ενεργός μέχρι το 2016! Τότε περιήλθε στην κατοχή Ισπανού συλλέκτη, που το έβγαζε από το γκαράζ μόνο για ιστορικά ράλλυ και εκθέσεις.
Πλέον είναι και πάλι διαθέσιμο, αναζητώντας τον επόμενο σταθμό της καριέρας του. Βαμμένο πια στα πατροπαράδοτα χρώματα της Subaru World Rally Team, έχει περάσει από πλήρη αναπαλαίωση και βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Κάτω από το καπό, ο 2λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο μπόξερ αποδίδει 300 ίππους (στην πραγματικότητα γύρω στους 350) και 470 Nm, σε συνεργασία με 6άρι σειριακό κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive. Τιμή δεν αναφέρεται, αλλά δύσκολα θα κυμανθεί κάτω από τις 200.000 ευρώ.