Τα αυτόματα κιβώτια πλέον κυριαρχούν στις περισσότερες κατηγορίες, ενώ σε κάποια παραδοσιακά «κάστρα» των χειροκίνητων –όπως τα supercars- έχουν αφανίσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Τα πολυτελή SUV εδώ και πολλά χρόνια κυκλοφορούν σχεδόν καθολικά με αυτόματη μετάδοση, όμως μια έκδοση της πρώτης Porsche Cayenne κάνει τη διαφορά.
Στις 3 γενιές του μοντέλου-ορόσημου από το Τσουφενχάουζεν, έχουν κυκλοφορήσει συνολικά 43 διαφορετικές εκδόσεις. Από αυτές, η συντριπτική πλειοψηφία τους διατίθετο με το αυτόματο Tiptronic, επιλογή μονόδρομος από το facelift της 2ης γενιάς και μετά, το 2014. Μοναδική Cayenne MK2 που προσφέρονταν με χειροκίνητο κιβώτιο ήταν η βασική 3.6 V6, των 300 ίππων. Η πρώτη της γενιά, ωστόσο, τίμησε περισσότερο το δεξί χέρι του οδηγού.
Πέρα από τη βασική 3.2 V6 των 250 ίππων, επίσης σε επιλεγμένες αγορές διατίθεντο με μηχανική μετάδοση οι S και GTS. Αμφότερες με V8 μοτέρ κάτω από το καπό, 4.5 και 4.8 μετέπειτα λίτρων στην S, μόνο η δεύτερη περίπτωση στην GTS. Μια τέτοια είναι αυτή που θα δούμε σήμερα.
Οι διαφορετικοί προφυλακτήρες και οι ζάντες των 21 ιντσών υποδηλώνουν το πιο σφιχτό setup στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, από κοινού με την αυξημένη απόδοση του ατμοσφαιρικού 4.8 V8. Σε αντίθεση με τα 385 άλογα της S, η GTS παρείχε 405 άλογα και 500 Nm στο δεξί πόδι του οδηγού. Σε πολύ σπάνιες εκδοχές, προσέφερε συγκινήσεις και στο αριστερό μέσω του συμπλέκτη. Η χειροκίνητη GTS επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,1 δλ. και ήταν πιο γρήγορη από την αυτόματη (αμφότερες 6 σχέσεων), κατά 0,4 δλ. Το Tiptronic έπαιρνε το αίμα του πίσω στην κατανάλωση, πετυχαίνοντας μέση τιμή 13,9 λίτρων/100 χλμ., τη στιγμή που η παραδοσιακή ήθελε πλέον του 1 λίτρου παραπάνω (15,1 λίτρα/100 χλμ.).
Πουλήθηκαν ελάχιστες χειροκίνητες, οπότε αν βρεθεί κάποια στις αγγελίες ισοδυναμεί με λαχείο. Καλή ώρα η συγκεκριμένη, του 2009. Έχει λίγο πάνω από 190.000 χλμ. στην πλάτη (191.000) και όλα τα απαραίτητα έγγραφα, που βεβαιώνουν την εξαιρετική της κατάσταση. Πρόσφατα άλλαξε συμπλέκτη, κάτι που σημαίνει πως είναι έτοιμη για γρήγορες αλλαγές. Θα περίμενε κανείς πως μια τόσο δυσεύρετη Cayenne θα πωλείτο για αρκετές χιλιάδες, όμως η ανώτερη τιμή βρίσκεται μόλις στις 9.570 δολάρια (8.100 ευρώ) και με 6 μέρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας!