Σπάνιες και συλλεκτικές Lancia υπάρχουν αρκετές. Μοναδικές, με όλη τη σημασία της λέξεως, ελάχιστες. Και η Fulvia 1600 HF Competizione είναι μέλος αυτού του πολύ κλειστού club.
Η Fulvia Competizione αποτελεί πνευματικό τέκνο του Alejandro De Tomaso, που αργότερα ίδρυσε τη δική του εταιρία και παρουσίασε το Pantera. O De Tomaso σκέφτηκε την εν λόγω Ιταλίδα ως μέσο διαφήμισης της Lancia προς τη Ford, προκειμένου να πείσει το «Μπλε Οβάλ» να αγοράσει την εταιρία. Σκοπός ήταν να πείσει τους Αμερικανούς πως η Lancia μπορούσε να συμμετάσχει στο Le Mans και να αποτελέσει το αντίπαλο ιταλικό δέος της Ferrari, αλλά εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της Ford.
Η Competitioze βασίστηκε στην κανονική Fulvia, με το αμάξωμα να σχεδιάζεται ειδικά για χρήση σε πίστες. Τα παράθυρα ήταν από πλέξιγκλας, στο εσωτερικό τοποθετήθηκε roll cage, ενώ η αεροτομή ήταν τόσο ρυθμιζόμενη, όσο και αφαιρούμενη. Κάτω από το αμάξωμα της Ghia, στη θέση του άκαμπτου άξονα πίσω τοποθετήθηκαν διπλά ψαλίδια, ενώ ο 1.600άρης V4 βρίσκονταν 30 χλστ. χαμηλότερα στο μηχανοστάσιο, προς βελτίωση της κατανομής βάρους. Η απόδοση των 115 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 153 Nm στις 4.500 σ.α.λ. είχε να αντιμετωπίσει μόλις 899 κιλά, οπότε τα 100 χλμ./ώρα που έρχονταν σε λιγότερο από 10 δλ. δεν προκαλούσαν εντύπωση – ούτε τα 180 χλμ./ώρα τελικής.
Τελικά η Lancia εξαγοράστηκε από τη Fiat και το project εγκαταλείφθηκε, αφήνοντας ως κληρονομιά ένα μοναδικό αυτοκίνητο. Το οποίο τώρα δημοπρατείται από τον οίκο RM Sotheby’s, με την τιμή να ορίζεται στις 120.000 λίρες (140.000 ευρώ).