Τα χειροκίνητα κιβώτια έχουν βρεθεί σε τόσο δυσμενή θέση, ώστε κάθε φορά που μια εταιρία ανακοινώνει πως επενδύει σε αυτά αντιμετωπίζεται -και τρόπον τινά, είναι- σαν σωτήρας του τρίτου πεντάλ. Η Ferrari ήταν από τις πρώτες που αποφάσισαν να μην συγκαταλέγονται σε αυτές, λανσάροντας το κιβώτιο F1 στην F355 μια 24ετία πριν.
Οι χειροκίνητες κατασκευές από το Μαρανέλο πλέον λογίζονται ως ο ορισμός του συλλεκτικού, με τα χρήματα που δαπανώνται για αυτές να κυμαίνονται σε υψηλά εξαψήφια νούμερα. Οι F430 συγκαταλέγονται στις πιο δημοφιλείς επιλογές, ωστόσο Scuderia με μηχανική μετάδοση δεν κυκλοφόρησε ποτέ από το Μαρανέλο. Η πιο σκληροπυρηνική F430 και μια από τις πιο εστιασμένες Ferrari των τελευταίων 30 ετών παρουσιάστηκε το 2007, από τον ίδιο τον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο διάδοχος της 360 Challenge Stradale έφερε 100 κιλά λιγότερα (1.340 στο σύνολο) και 20 άλογα περισσότερα σε σχέση με την απλή F430, έχοντας τον ατμοσφαιρικό V8 των 4.3 λίτρων σε ρόλο πρωταγωνιστή.
Οι 510 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και τα 470 Nm στις 5.250 σ.α.λ. κατέληγαν στους πίσω τροχούς, μέσω 6τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ήταν υπόθεση 3,6 δλ. και η επιτάχυνση έβαινε αδιάκοπη μέχρι τα 315 χλμ./ώρα, κοντράροντας σε ρυθμό και γύρο πίστας μέχρι την Enzo! Αυτή η ποθητή δημιουργία από τη Μόντενα, λοιπόν, δεν είχε το προνόμιο χειροκίνητου κιβωτίου. Επίσημα. Διότι «off the record», μια εταιρία από την Αμερική ισχυρίζεται πως κατασκεύασε τη μοναδική «χεράτη» Scuderia στον πλανήτη.
Η European Auto Group, με έδρα το Σαν Αντόνιο, έβαλε το αριστερό πόδι και το δεξί χέρι του οδηγού στο παιχνίδι, μεταποιώντας την υπάρχουσα μετάδοση. Αντί να ψάχνει για συμβατά κιβώτια και πολύπλοκα «κόψε-ράψε», οι Αμερικανοί αφαίρεσαν τον ηλεκτρονικό έλεγχο των γραναζιών και το λογισμικό του «Graziano» και τροποποίησαν το συμπλέκτη, ώστε να παίρνει εντολές από το αριστερό πόδι. Αναλόγως κινήθηκαν με τις αλλαγές των σχέσεων, τοποθετώντας λεβιέ (φουλ ανθρακονημάτινο μάλιστα), χτένι και αφήνοντας τον έλεγχο στον άνθρωπο πίσω από τιμόνι.
Η μετατροπή κοστολογείται στις 35.000 δολάρια και συνοδεύεται από προσθήκη πολλών πάνελ ανθρακονημάτων, που εκτιμώνται στις 50.000 δολάρια. Η συνολική αξία της χειροκίνητης Scuderia τοποθετείται στις 389.000 δολάρια (342.500 ευρώ) και αυτομάτως καθίσταται μια από τις ακριβότερες, που έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα.