Η δεύτερη γενιά του Golf υπήρξε από τις σημαντικότερες στην πορεία όχι μόνο του ίδιου του μοντέλου, αλλά συνολικά της VW. To MK2 ήταν αυτό που εδραίωσε το όνομα «Golf» ως συνώνυμο της μικρομεσαίας κατηγορίας, πηγαίνοντας παράλληλα στο επόμενο επίπεδο τα hot hatches με το GTI.
Σήμερα τα καλοσυντηρημένα Golf MK2 κυμαίνονται σε αρκετά υψηλές τιμές, αναλόγως και της «τρέλας» του εκάστοτε πωλητή. Το συγκεκριμένο, ας πούμε, είναι μοντέλο του 1988 και διατηρημένο σχεδόν σε μουσειακή κατάσταση. Λογικό, καθώς σε 33 χρόνια το οδόμετρο έχει καταφέρει να αναγράψει μόλις 9.234 χλμ.! Κάποιος το αγόρασε στα τέλη της δεκαετίας του 80, δηλαδή, και για τις επόμενες σχεδόν 3μιση δεκαετίες δεν έκανε ούτε 1 χλμ. τη μέρα μαζί του.
Σε αντιστοίχως αψεγάδιαστη κατάσταση διατηρείται το εσωτερικό, αλλά και τα μηχανικά μέρη. Εκεί εντοπίζουμε τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα των 75 ίππων και 118 Nm, σε συνεργασία με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, που πριν από 33 χρόνια επιτάχυνε τα 930 κιλά του αμαξώματος (από τα 1.180 κιλά ξεκινά το σημερινό Golf) στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 13,8 δλ. και έφτανε τη βελόνα του κοντέρ μέχρι τα 162 χλμ./ώρα. Ο εξοπλισμός μετά βίας χαρακτηρίζεται ως «βασικός», περιλαμβάνοντας αντιστάσεις στο πίσω παρμπρίζ και υαλοκαθαριστήρα. Εννοείται πως air condition και ηλεκτρικά παράθυρα δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα.
Παρόλα αυτά, ο πωλητής θέλει να πλασάρει το λευκό Golf σαν ένα είδος αντίκας και ζητάει όσα του λείπουν: 13.900 ευρώ!