Τα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία πρωταγωνιστούν σε πωλήσεις παγκοσμίως. Είτε μιλάμε για συνολικά δεδομένα στην υφήλιο, είτε για επιμέρους σε συγκεκριμένες αγορές, πάντα υπάρχουν ιαπωνικά μοντέλα να καταλαμβάνουν πρώτες θέσεις στη ζήτηση του αγοραστικού κοινού. Με την αγορά της ίδιας, της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, όμως τί γίνεται;
Η Ιαπωνία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, που αποτυπώνονται στις ανάγκες των καταναλωτών για αυτοκίνητο. Τα άγνωστα στην Ευρώπη kei cars κυριαρχούν στις πωλήσεις, εδώ και δεκαετίες. Το 2024 δεν αποτελεί εξαίρεση, με τα μισά μοντέλα στην πρώτη δεκάδα να ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία (μήκος έως 3,4 μέτρα, μοτέρ ως 660 κ.εκ.). Στο πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος) πρωταθλητής πωλήσεων αναδείχθηκε το Honda N-Box, με 100.680 μονάδες (-10,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα). Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το πασίγνωστο και μη εξαιρετέο Toyota Corolla, το οποίο κέρδισε 2 θέσεις και 3,4% συγκριτικά με πέρσι, στις 85.201 μονάδες. Τη μεγαλύτερη βελτίωση του βάθρου, πάντως, την πέτυχε το Suzuki Spacia, με +40,4% και 84.368 ταξινομήσεις.
Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε άλλο ένα πολύ γνώριμο όνομα, παρά τη σημαντική κάμψη στη ζήτηση (-16,1%). Το Toyota Yaris πούλησε 81.715 κομμάτια, αφήνοντας σχεδόν 30.000 μονάδες πίσω το πέμπτο Toyota Sienta (55.649 αντίτυπα, -17,4%) και το έκτο Nissan Note (52.857 μονάδες, -9,0%). Το Suzuki Hustler κατέκτησε την έβδομη θέση με 48.979 πωλήσεις, βελτιώνοντας τα ποσοστά του κατά 43,4% και ανεβαίνοντας 7 θέσεις στην κατάταξη, αλλά συγκριτικά με τη δραματική βελτίωση του Honda Vezel ωχριά. Το HR-V με άλλο όνομα εκτίναξε την εμπορικότητά του κατά 94,0% (44.164 μονάδες), κερδίζοντας 16 ολόκληρες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν τα Suzuki Wagon R (+11,6%, 42.415 αντίτυπα) και Nissan Serena (+16,6%, 40.169 πωλήσεις).