Τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολλά στα αυτοκίνητα σε επίπεδο σχεδιασμού, κινητήρων, τεχνολογιών, συστημάτων ασφαλείας κ.λπ. Αν συγκρίνουμε ένα καινούργιο μικρομεσαίο μοντέλο για παράδειγμα, με ένα προ 10ετίας, θα δούμε τη θεαματική βελτίωση που έχει γίνει σε όλους τους προαναφερθέντες τομείς. Αυτή η πρόοδος όμως ανέβασε και πολύ τις τιμές, μαζί με τις όποιες άλλες συγκυρίες.
Τώρα δε νοείται νέο αυτοκίνητο που να μην έχει infotainment, ενώ και οι αναλογικοί πίνακες οργάνων οδεύουν σιγά – σιγά προς εξαφάνιση. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχούν οι οθόνες αφής, όπου ενσωματώνονται και διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου (π.χ. κλιματισμός), καταργώντας κάποια πολύ απαραίτητα χειριστήρια. Έτσι οι κατασκευαστές γλιτώνουν διακόπτες, άρα μειώνουν το κόστος. Ευτυχώς αρκετές εταιρείες επιμένουν στα φυσικά χειριστήρια ή τα επαναφέρουν. Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε η VW ότι θα φέρει ξανά τα κανονικά κουμπιά στο τιμόνι, αντί για τα πλήκτρα αφής που πρωτοεμφανίστηκαν στο υπάρχον Golf, γιατί δεν αρέσουν στους πελάτες (και με το δίκιο τους).
Προς εξαφάνιση είναι και ο κλασικός λεβιές του χειρόφρενου, γιατί τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ηλεκτρικό χειρόφρενο και τον σχετικό διακόπτη. Όμως, υπάρχει κάτι άλλο που διαγράφηκε από τον εξοπλισμό των καινούργιων αυτοκινήτων (ίσως κάποια ακόμα να το έχουν στα εξτρά) και είναι το πλέον χρήσιμο αξεσουάρ για όλους όσους καπνίζουν. Αυτό δεν είναι άλλο από το τασάκι, μαζί με τον αναπτήρα. Στη θέση τους υπάρχουν θύρες USB, βάσεις για ασύρματη φόρτιση κινητών ή πρίζες 12V.
Παρόλα αυτά στο εμπόριο πωλούνται σταχτοδοχεία που εφαρμόζουν στις ποτηροθήκες, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι καπνιστές που δεν μπορούν να κόψουν με τίποτα την κακή αυτή συνήθεια. Βέβαια, καλό είναι να μην καπνίζει κανείς στο αυτοκίνητο, γιατί η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική, ενώ δύσκολα φεύγει η μυρωδιά από το τσιγάρο. Χώρια που γεμίζουν όλες οι επιφάνειες του εσωτερικού με στάχτη, ή μπορεί να φύγει καύτρα και να κάψει ρούχο, δέρμα ή επένδυση από το κάθισμα.