Στην πάροδο των ετών, διάφορα αυτοκίνητα έχουν εισάγει καινοτομίες και πατέντες. Οι περισσότερες αφορούν την ασφάλεια, τις επιδόσεις, τα δυναμικά χαρακτηριστικά ή την τεχνολογία. Λίγες είναι οι εφαρμογές που εστιάζουν στη χρηστικότητα της καθημερινής χρήσης. Μια από αυτές, ανήκει στο πρώτο Nissan 300ZX.
Το Z31 ή Fairlady Ζ υπήρξε ο αντικαταστάτης του Datsun 280Z, που με τη σειρά του ήταν η μεταγενέστερη και υπερκυβισμένη εκδοχή του θρυλικού 240Z. Εμφανισιακά δεν είχε καμία σχέση, υιοθετώντας αεροδυναμικές γραμμές και pop-up φωτιστικά σώματα, ενώ και κάτω από καπό οι διαφορές μεγάλωναν. Το 300ZX διέθετε μια ευρύτατη γκάμα μοτέρ, ξεκινώντας από 3 ατμοσφαιρικά λίτρα σε διάταξη V6 και 170 ίππους, για να φτάσει στην ισχυρότερη μορφή του στα 228 άλογα και τα 334 Nm, με την προσθήκη τούρμπο. Με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρωνόταν σε 7,1 δλ. και η προσεγμένη αεροδυναμική φρόντιζε ώστε η επιτάχυνση να μη σταματά, πριν τα 240 χλμ./ώρα. Δεδομένου ότι μιλάμε για αυτοκίνητο του 1983 (facelift το 1986), καταλαβαίνετε πως τα νούμερα θα μπορούσαν κάλλιστα να άνηκαν σε ήπιο supercar!
Εκτός των επιδόσεων, η Nissan έδωσε έμφαση και στα gadgets. Μια φωνητική ειδοποίηση που ακουγόταν από τα ηχεία, ενημέρωνε οδηγό και συνοδηγό για τυχόν ανοιχτές πόρτες, ξεχασμένα φώτα αφού έσβηνε ο κινητήρας, σηκωμένο χειρόφρενο εν κινήσει ή χαμηλή στάθμη καυσίμου. Το τελευταίο απασχόλησε ιδιαίτερα τους τεχνικούς στη Γιοκοχάμα, δίνοντας στο πρώτο 300ZX έναν τόσο καινοτόμο και συνάμα απλό δείκτη για το ρεζερβουάρ, που είναι απορίας άξιο γιατί δεν υιοθετήθηκε από όλους – ή έστω, από τα υπόλοιπα Nissan! Κάτω από τον καθιερωμένο συνδυασμό γραμμής-βελόνας, υπήρχε ένας δευτερεύων δείκτης για την ποσότητα της βενζίνης στο τελευταίο τέταρτο του ντεπόζιτου.
Μόλις η στάθμη έπεφτε στο 1/4 δηλαδή, ο οδηγός έβλεπε λεπτομερώς πόσο καύσιμο του απομένει μέχρι το «empty» και μπορούσε να υπολογίσει ακριβέστερα την αυτονομία, ρυθμίζοντας αναλόγως την πίεση στο δεξί πεντάλ. Για την ιστορία, οι Ιάπωνες ανακοίνωναν μέση τιμή κατανάλωσης στα 10,4 λίτρα/100 χλμ., αλλά όταν ζήταγες κάθε έναν από τους 228 ίππους ξεπερνούσε τα 22 λίτρα/100 χλμ.!