Έρευνες ικανοποίησης βλέπουμε συχνά για αυτοκίνητα, όμως για επί μέρους εξαρτήματα σπανίζουν. Τα ελαστικά είναι ένα από τα σημαντικότερα για την ασφάλεια και την οδήγηση, οπότε τα αποτελέσματα της J.D. Power που απορρέουν από τις εμπειρίες των καταναλωτών, αποκτούν ξεχωριστό νόημα.
Η έρευνα Original Equipment Tire Customer Satisfaction συλλέγει δεδομένα από την φθορά, το θόρυβο, την πρόσφυση (διαμήκη και πλευρική), ακόμα και την εμφάνιση των ελαστικών, με το μέγιστο της βαθμολογίας να τοποθετείται στο 1.000. Παράλληλα, όπως και με τα αυτοκίνητα, τα λάστιχα χωρίζονται σε επιμέρους κατηγορίες (σε σπορ μοντέλα, SUVs, premium κι ούτω καθεξής). Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της J.D. Power, o μέσος όρος ικανοποίησης από τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης ανέβηκε κατά 5 πόντους φέτος, φτάνοντας τους 799 σε σύνολο 1.000 – σχεδόν 8/10 δηλαδή, άρα πολύ καλά.
Σημαντική βελτίωση σημείωσαν τα ελαστικά των ηλεκτρικών μοντέλων, κερδίζοντας 62 πόντους σε σχέση με πέρσι. Σύμφωνα με τον Ashley Edgar, διευθυντή αξιολόγησης στην JD Power: «Η εστίαση της βιομηχανίας στην απόδοση των ελαστικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται – ειδικά όσον αφορά την έλλειψη τραχύτητας και την ησυχία στο δρόμο. Είναι επιτακτική ανάγκη τόσο για τους κατασκευαστές EVs όσο και τους κατασκευαστές ελαστικών να συνεργαστούν για να τελειοποιήσουν αυτούς τους τομείς, καθώς παίζουν μεγάλο ρόλο στην απόδοση των ηλεκτρικών και το βαθμό ικανοποίησης από τα ελαστικά».
Στις βασικότερες κατηγορίες τώρα, Michelin και Pirelli μοιράστηκαν τις πρώτες θέσεις. Στα mainstream μοντέλα οι Ιταλοί πήραν οριακά την πρωτιά από τους Γάλλους, με 828 πόντους έναντι 827. Ελάχιστα πίσω η BFGoodrich, με 825, ενώ Continental και Goodyear έκλεισαν την πρώτη πεντάδα (808 και 806 βαθμοί αντίστοιχα). Οι πέντε αυτές εταιρίες ήταν και οι μοναδικές που ξεπέρασαν τον, πολύ υψηλό είναι η αλήθεια, μέσο όρο των 801 πόντων. Ενδεικτικό του πόσο ψηλά κυμάνθηκαν οι κορυφαίες βαθμολογίες, το γεγονός πως η 6η Toyo συγκέντρωσε 799 πόντους αλλά δεν πέρασε τη βάση! Αρκετά μακριά η τελευταία θέση, που ανήκει στη Nexen και τους 760 βαθμούς.
Στα premium μοντέλα η Michelin πήρε την πρώτη θέση, μπροστά από την Goodyear (833 και 818 βαθμοί αντίστοιχα). Εδώ η Pirelli δεν τα πήγε ιδιαίτερα καλά, καθώς βρέθηκε μόλις 4η και κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας (808 πόντους αντί 813, με τη Bridgestone 3η στους 810). Πρώτη θέση για τη Michelin και στα pick up, μπροστά από τις Bridgestone, Continental και BFGoodrich.