Το πρώτο Mazda 323F, μαζί με την Toyota Celica 4ης γενιάς, είναι τα αυτοκίνητα που ακόμα και σήμερα κρατούν ζωντανή την φλόγα των αναδιπλούμενων φωτιστικών σωμάτων. Τα pop-ups αγγλιστί, ή «φώτα έτσι» (συνοδευόμενα από την ανάλογη κίνηση πάνω-κάτω του χεριού). Πολλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν απροβλημάτιστα στους δρόμους. Αυτό που θα δούμε σήμερα, ενδεχομένως να είναι το πιο καλοσυντηρημένο στην Ευρώπη.
Όπως διακρίνεται από τις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο πρακτικά έχει διατηρηθεί ολοκαίνουργιο. Το γαλάζιο αμάξωμα δεν εμφανίζει ίχνος γρατζουνιάς ή θολούρας, οι ζάντες είναι άψογες, ο μηχανισμός των φωτιστικών σωμάτων δουλεύει «ρολόι», καμένες λάμπες δεν υπάρχουν πουθενά. Σε ανάλογα εκπληκτική κατάσταση βρίσκεται και το εσωτερικό, με τις επίσης γαλάζιες επενδύσεις να διατηρούνται σε άμεμπτο επίπεδο, όπως και όλα τα πλαστικά στο ταμπλό. Για «φάγωμα» σε στεφάνη τιμονιού ή λεβιέ ταχυτήτων ούτε λόγος, καθώς το οδόμετρο εμφανίζει μόλις 630 χλμ.!
Δεν λείπει κάποιο μηδενικό, ούτε πρόκειται για τυπογραφικό. Το εν λόγω 323F GLX (η πλούσια έκδοση, με την ηλιοροφή) βρισκόταν σε αποθήκη αντιπροσωπείας στην Ελβετία εδώ και δεκαετίες, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή να βγει στην αγορά. Αυτή είναι τώρα, με το 34χρονο Mazda να αναζητά τον πρώτο του κάτοχο έναντι 17.950 ευρώ! Όποιος τα δώσει, πέρα από ένα άψογο cult ιαπωνικό αυτοκίνητο από τα 90’s, θα αποκτήσει τον 1.800άρη 16βάλβιδο των 103 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 151 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ικανό να επιταχύνει το 323F στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,2 δλ. και έως τα 196 χλμ./ώρα (εξαιρετικά νούμερα για τότε, που στέκονται με άνεση ακόμα και σήμερα).