Το τέταρτο VW Golf GTI έχει μια κάπως μπερδεμένη θέση στην ιστορία -ή αν θέλετε καλύτερα, στις καρδιές των αυτοκινητόφιλων- του γεννήτορα των GTI. Από τη μία διαδέχθηκε το «χλιαρό» σε χαρακτήρα και επιεικώς μέτριο σε επιδόσεις MK3, από την άλλη είχε την ατυχία να προηγηθεί του εξαιρετικού MK5. To MK4 δεν μπορεί μεν να συγκριθεί οδηγικά με την πέμπτη γενιά GTI, όμως από την άλλη έχει ένα μοτέρ που έβαλε ολόκληρο το μοντέλο και πάλι στις ράγες των σωστών στοιχείων επιδόσεων. Ο 1.8 20VT ήταν εκείνος που επανέφερε τα Golf GTI στο γκάζι, δείχνοντας το δρόμο για τον 2.0 TSI και την εξαιρετική επιτυχημένη εικόνα που χαρακτηρίζει το γερμανικό hot hatch μέχρι σήμερα.
Το Golf GTI IV είχε τον θρυλικό τετρακύλινδρο τούρμπο τόσο στην απλή εκδοχή, με τα 150 άλογα, όσο και στην ανώτερη των 180 ίππων. Η δεύτερη βέβαια αφορούσε ειδικές εκδόσεις προς το τέλος της καριέρας του, οπότε αναμενόμενα η πλειοψηφία αποδίδει 150 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 210 Nm στις 1.750 σ.α.λ. – αν και εφόσον μιλάμε για εργοστασιακό δείγμα, καθώς το tuning έδινε κι έπαιρνε. Ένα τέτοιο ανέγγιχτο αυτοκίνητο είναι αυτό που βλέπουμε, ερχόμενο από το 2001 και με λιγότερες από 5.500 χλμ. στο οδόμετρο (5.472 χλμ., ή 3.400 μίλια).
Βαμμένο στο κλασικό Reflex Silver και με μαύρες δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό, μοιάζει σαν να βγήκε πριν λίγες ώρες από την αντιπροσωπεία. Εικόνα άμεμπτη παντού, από το αμάξωμα και τις 16άρες ζάντες της BBS μέχρι τα πλαστικά του ταμπλό, το λεβιέ και τα δέρματα στα μπάκετ της Recaro. Η αγγελία αναφέρει πως και ο κινητήρας βρίσκεται στην ίδια, άψογη, και πλήρως εργοστασιακή κατάσταση, επιταχύνοντας τα 1.306 κιλά του ασημί GTI στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δλ. και μέχρι τα 210 χλμ./ώρα.
Όλως περιέργως δεν ανακοινώνεται τιμή, αλλά κρίνοντας από παρόμοια μεταχειρισμένα Golf GTI IV θα πρέπει να υπολογίζουμε τουλάχιστον 10.000 ευρώ