H Pagani είναι ίσως ο μοναδικός κατασκευαστής που απαρνείται την ηλεκτροκίνηση, αλλά και δεσμεύεται πως θα συνεχίσει να το κάνει στο μέλλον. Μια νοοτροπία που πηγάζει από τις ρίζες της ίδιας, της φιλοσοφίας του Horacio Pagani, και η οποία διέπει όλα τα αυτοκίνητα -σημερινά και επερχόμενα- της φίρμας από το Σαν Τσεζάριο.
Φιλοσοφία που δεν αλλάζει, όσο κι αν ο ανταγωνισμός πέφτει στις αγκάλες του εξηλεκτρισμού. Η Ferrari ετοιμάζει ηλεκτρικό, η Lamborghini μόλις παρουσίασε το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο της. Η Pagani, αντίθετα, έχει μάτια και μηχανικούς μόνο για τους αμιγώς θερμικούς V12 κινητήρες! Ο Horacio Pagani παραχώρησε συνέντευξη στο αυστραλιανό Drive, στα πλαίσια της παρουσίασης της ανοιχτής Utopia, όπου δεν γινόταν να μην ερωτηθεί για την προσήλωση της εταιρίας του στους «αγνούς» βενζινοκινητήρες. Ο 69χρονος Ιταλοαργεντινός μίλησε δίχως περιστροφές, κατακεραυνώνοντας τα εξηλεκτρισμένα μοτέρ και το πόσα μπορούν να προσφέρουν, σε ένα υπεραυτοκίνητο:
«Κανείς δεν θέλει στα αλήθεια ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό. Αν ρωτήσεις κόσμο, πιστεύω ότι οι περισσότεροι θα σού πουν ότι ειδικά τα υβριδικά σύνολα είναι κάτι το περίεργο, που συνδυάζει τα χειρότερα των δύο κόσμων – δηλαδή όλα τα προβλήματα των ηλεκτρικών, με όλα τα μειονεκτήματα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, πακέτο με υψηλότερα κόστη συντήρησης κι από τα δύο» δήλωσε ο Pagani, μιλώντας πραγματικά μέσα από την καρδιά του. Και συνέχισε, εξηγώντας: «Δεν είναι θέμα πείσματος ή ότι θέλουμε να διαφέρουμε. Εξετάσουμε το ενδεχόμενο υβριδικού V8 για τη Utopia, και το αυτοκίνητο έβγαινε 400-500 κιλά βαρύτερο. Δεν έχουμε κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία να μάς υποστηρίζει, οπότε πρέπει να φτιάχνουμε ό,τι ζητάνε οι πελάτες μας».
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο 6.0 V12 twinturbo της Utopia και οι υπό εξέλιξη παραλλαγές του μπορούν να κυκλοφορούν άνετα και σύννομα με τις ρήτρες των εκπομπών ρύπων, έως το 2031. Άρα, πάντα κατά τον Pagani, υπάρχει άπλετος χρόνος για να συνεχίσει να προσφέρει στους πελάτες του ό,τι θέλουν και στο μέλλον.