Το R33 είναι κάτι σαν την M3 E36 των Skyline: παρεξηγημένο και υποτιμημένο, έχοντας την ατυχία να βρεθεί ανάμεσα σε δυο θρύλους. Παρότι, όμως, δεν απολαμβάνει της ιστορικής σημασίας του R32 ή της δημοτικότητας του R34, το 33άρι δεν παύει να είναι ένα από τα πιο ποθητά JDM αυτοκίνητα των τελευταίων τριών δεκαετιών.
Όταν, δε, φοράει χρώματα σαν το Midnight Purple, τότε κι αν «απογειώνεται». Η μωβ απόχρωση έγινε διάσημη από το R34, όμως είχε λανσαριστεί μια γενιά νωρίτερα στα Skyline. Ελάχιστα ντύθηκαν σε αυτή, όμως, καθιστώντας το συγκεκριμένο όχι μόνο ιδιαίτερο εμφανισιακά, αλλά και συλλεκτικό. Συνθήκη που επιτείνουν τα μόλις 1.588 χλμ. στο οδόμετρο, μιλώντας πρακτικά για καινούργιο αυτοκίνητο.
Αμάξωμα, εσωτερικό και μηχανικά μέρη βρίσκονται στο ανάλογο επίπεδο, με τον εξακύλινδρο εν σειρά bi-turbo των 2.6 λίτρων να παραμένει εργοστασιακός. Η Nissan ανακοίνωνε 280 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και 353 Nm στις 4.400 σ.α.λ., όμως όλοι γνωρίζουμε πως ο RB26DETT αποδίδει αρκετά παραπάνω από τα επίσημα νούμερα (310-330 άλογα στο R33). To 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης ATTESSA E-TS συνεργάζονται ιδεατά με τον κινητήρα, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,0 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα – αριθμοί πολύ καλοί με τα σημερινά δεδομένα και εξαίρετοι με εκείνα του 1995.
Μοντέλο 27ετίας δεν δείχνει σε καμία περίπτωση, οπότε σαν Skyline που είναι και με τόσο ιδιαίτερο χρώμα περιμένουμε να κυμανθεί αρκετά ψηλά, στην προσεχή δημοπρασία του RM Sotheby’s.