Η κουβέντα γύρω από την αυτόνομη οδήγηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα καλά κρατεί. Οι κατασκευαστές εργάζονται πάνω στην εξέλιξη της τεχνολογίας, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία πλήρως αυτόνομων οχημάτων, παρά τις δυσκολίες -πρακτικές και ηθολογικές- που αντιμετωπίζει το εγχείρημα. Η Mercedes, για παράδειγμα, έχει δηλώσει πως δεν γίνεται να κατασκευαστεί αυτοκίνητο που να πηγαίνει μόνο του, τουλάχιστον όχι στο εγγύς μέλλον. Κι όπως φαίνεται, δεν το θέλουν ούτε οι ίδιοι, οι καταναλωτές!
Έρευνα που διενεργήθηκε από το IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) έδειξε πως οι οδηγοί όχι απλά δεν είναι έτοιμοι να παραδώσουν το τιμόνι στις μηχανές, αλλά δεν προτίθενται να το κάνουν κιόλας. Πάνω από 1.000 οδηγοί στις Η.Π.Α. ρωτήθηκαν σχετικά με την ανάπτυξη της αυτόνομης τεχνολογίας και το κατά πόσο θα ήταν δεκτικοί, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Οι απαντήσεις υπήρξαν κάτι παραπάνω από αποκαλυπτικές, καθώς η πλειοψηφία δήλωσε πως προτιμά να συμμετέχει στην πορεία του οχήματος, ακόμα κι όταν είναι ενεργοποιημένο το εκάστοτε σύστημα αυτο ή ημιαυτόνομης οδήγησης.
Συγκεκριμένα, ανέφεραν πως προτιμούν τα συστήματα που απαιτούν τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι και χρειάζονται την ενεργό συμμετοχή του ανθρώπου πίσω από αυτό. Προς το παρόν, τα αυτοκίνητα παραγωγής φτάνουν μέχρι το Επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης. Μπορούν να κάνουν σχεδόν τα πάντα, δηλαδή, μόνα τους, αλλά θέλουν από τον οδηγό τουλάχιστον να έχει το βλέμμα του στο δρόμο. Το Επίπεδο 4 είναι το στάδιο των επόμενων ετών, όπου ο οδηγός θα μπορεί να ασχολείται με άλλα πράγματα (να κοιμάται ή να βλέπει ταινίες), ενώ το 5 συνιστά το επίπεδο που βλέπουμε σε ταινίες ή στον «Ιππότη της Ασφάλτου»: το αυτοκίνητο θα μπορεί να έρχεται να σε παίρνει, να σε αφήνει, να βρίσκει μόνο του θέση στάθμευσης, να χαράζει και να ολοκληρώνει χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή διαδρομές κι ούτω καθεξής.
Βάσει της έρευνας, ωστόσο, ο κόσμος ακόμα προτιμά να μείνει στο Επίπεδο 2. Παρόλα αυτά, θέλει τη συνδρομή των ηλεκτρονικών κατά την οδήγηση. Απλά, όχι σε ρόλο επικουρικό. Οι περισσότεροι δήλωσαν πως συστήματα ασφαλείας, όπως η διατήρηση λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα και η ανίχνευση κόπωσης, τους κάνουν να αισθάνονται πιο ασφαλείς στο αυτοκίνητο, ενώ δεν είναι αρνητικοί στην αύξηση της υποχρεωτικότητάς τους. Αλλά από αυτό μέχρι να αφήσουν εντελώς το τιμόνι και τα πεντάλ στα λογισμικά, έχουμε πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας.