Οι μάρκες με το πιο πιστό αγοραστικό κοινό

Η αλήθεια είναι πως οι αγοραστές αυτοκινήτων έχουν αγαπημένες μάρκες και πολλές φορές είναι πιστοί σε αυτές για μια ζωή. Όπως για παράδειγμα μια κυρία που αγοράζει VW για 50 συνεχόμενα χρόνια, ή ο άνθρωπος που έχει αγοράσει 80 Porsche. Υπάρχουν και άτομα που είναι ακόμα πιο συγκεκριμένοι, μένοντας πιστοί στο πρώτο τους αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν, η ετήσια έρευνα της S&P Global αποκαλύπτει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που «άμα φας, ξανατρώς».

Η έρευνα εξετάζει τόσο την αφοσίωση του αγοραστικού κοινού σε μια συγκεκριμένη μάρκα, όσο και γενικότερα στους κατασκευαστές. Για το λόγο αυτόν βλέπουμε δυο ξεχωριστές πρώτες θέσεις: μία που αφορά την General Motors συνολικά, περιλαμβάνοντας όλες τις εταιρίες υπό τη σκέπη της, και μία ξεχωριστή που απολαμβάνει η Tesla. Η αμερικανική εταιρία, παρά τα προβλήματα που βγάζουν τα αυτοκίνητά της και τα πολλά παράπονα που ακούγονται για το aftersales (στην Αμερική πάντα), οι πελάτες της όχι μόνο δεν απομακρύνονται, αλλά επιστρέφουν στις αντιπροσωπείες. Δεύτερη σερί χρονιά μάλιστα, όπου η Tesla κατακτά το πολυπόθητο βραβείο στην έρευνα της συγκεκριμένης φίρμας.

Αναφορικά με τις ίδιες τις αντιπροσωπείες τώρα, η Nissan διδάσκει παλιό, καλό δέσιμο με τον πελάτη. Οι ντίλερ της ιαπωνικής εταιρίας πήραν την πρώτη θέση στην εν λόγω κατηγορία, με όσους ξαναπαίρνουν Nissan να το κάνουν από εκεί που είχαν πάρει τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο. Η Mitsubishi χάρισε άλλη μια πρωτιά στους Ιάπωνες, ως η πιο βελτιωμένη μάρκα στην αφοσίωση των αγοραστών σε εναλλακτικές πηγές κίνησης (ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά κλπ) – κατηγορία όπου επίσης, διέπρεψε η Tesla. Πιο βελτιωμένη μάρκα γενικά αναδείχτηκε η Acura, ενώ το μοντέλο που απολαμβάνει το πιο ταγμένο «φαν κλαμπ» είναι το Lincoln Nautilus.

Στη στατιστική απεικόνιση της έρευνας τώρα, παρατηρείται βελτίωση 0,8% σε σχέση με πέρσι. Συνολικά, πάνω από τους μισούς αγοραστές (51%) έμειναν πιστοί στις μάρκες τους το 2023, καταγράφοντας παράλληλα το πρώτο θετικό πρόσημο από το 2019. Αξίζει να δούμε τη σημαντική απόκλιση μεταξύ μοντέλου και εταιρίας, πάντως. Ενώ το 51% αγοράζει αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας, μόνο το 42% παίρνει το μοντέλο (καινούργιο ή facelift) που είχε. Αυτό ήταν το ποσοστό του Nautilus, που πήρε την πρώτη θέση. Κάτι, φυσικά, που μπορεί να σημαίνει ότι απλά αλλάζουν οι ανάγκες, επιβάλλοντας την αντικατάσταση κάποιου μοντέλου με άλλου. Αριθμητικά πάντως, η Ford ήταν εκείνη με τις περισσότερες πρωτιές (τρεις) στις επιμέρους κατηγορίες.

Get it on Google Play Download on the App Store