Αυτό που έχουμε σκεφτεί πολλοί -κυρίως χιουμοριστικά- έκανε πράξη ένας Αμερικανός, συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση του Tesla Model S με τις αρετές των ντίζελ και δημιουργώντας ένα EV, που μπορεί να κάνει σχεδόν 2.600 χλμ. με μια φόρτιση! Ή τουλάχιστον έτσι θέλει να λέει η θεωρία.
Πρακτικά όμως, η μπαταρία του Model S αντλεί συνεχώς ενέργεια από τον πετρελαιοκινητήρα. Το κανάλι Warped Perception είναι γνωστό για τις «τρελές» μετατροπές που κάνει σε Tesla, βάζοντας αυτή τη φορά ένα πετρελαιοκίνητο μοτέρ 25 ίππων σε ρόλο γεννήτριας. Λόγω της μικρής χωρητικότητάς της, βέβαια, οι δυνατότητες φόρτισης είναι πεπερασμένες και απαιτούν χαμηλή ταχύτητα για να μην αδειάζει η μπαταρία, όταν είναι χαμηλή και η στάθμη καυσίμου στο ντεπόζιτο του ντίζελ. Ούτως ή άλλως, βέβαια, ο θερμικός κινητήρας δεν μπορεί να λειτουργήσει στην πλήρη δυναμική του.
Η τοποθέτησή του πίσω και μέσα στο αυτοκίνητο, δίχως να υπάρχει πρόβλεψη για την ψύξη του πέρα από δυο σωλήνες, προκαλεί διαρκώς υπερθέρμανση και περιορίζει την ισχύ στο 80%, στην καλύτερη. Ακόμα κι έτσι όμως, το υβριδικό Model S κατάφερε να ξεπεράσει τα 2.500 χλμ. αυτονομίας (2.570)! Για να τα καταφέρει πάντως, χρειάστηκαν ειδικοί χειρισμοί. Πρώτος και κυριότερος, η διατήρηση χαμηλής ταχύτητας. Με το ζόρι έφτασε τα 100 χλμ./ώρα, παραμένοντας μεταξύ 60-70 χλμ./ώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Δεύτερο ζήτημα, η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Το εν λόγω Model S μπορεί να μην υποφέρει από τις πολύωρες αναμονές σε πρίζες, ωστόσο θέλει συχνά-πυκνά επαφή με βενζινάδικο. Πάνω από 290 λίτρα ντίζελ καταναλώθηκαν για αυτά τα 2.570 χλμ., διαμορφώνοντας τη μέση τιμή στα 8,1 λίτρα/100 χλμ. Το σκοπό του, όμως, τον πέτυχε.
Το σκεπτικό πίσω από αυτή τη μετατροπή (πέρα από το ντόρο και τα views στο YouTube) αφορά το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών. Που δεν είναι η αυτονομία, όπως αρκετές φορές αναφέρεται λανθασμένα σε πολλές τοποθετήσεις, αλλά ο χρόνος ανεφοδιασμού. Αν τα ηλεκτρικά μπορούσαν να φορτίσουν όπως τα θερμικά ανεφοδιάζονται με καύσιμο, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Να μπορούσες, δηλαδή, να βάλεις το αυτοκίνητο στην πρίζα για μερικά λεπτά, να φορτίσεις για «X» ποσό (το ισοδύναμο του «βάλε 20 ευρώ» στο βενζινάδικο) και να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Με ένα EV κάτι τέτοιο αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός, καθώς στην καλύτερη (βλέπε ταχυφορτιστές κι αναλόγως μοντέλου) θες μισή – 1 ώρα για ένα αξιοπρεπές ποσοστό φόρτισης, την ώρα που η πλήρης απαιτεί πολύωρη παραμονή στην πρίζα. Κοινώς, αν θέλεις να κάνεις ταξίδι είτε θα πρέπει να βγει η διαδρομή με μια φόρτιση, είτε να προνοήσεις για διανυκτέρευση.