Η McLaren P1 συγκαταλέγεται στα πλέον μνημειώδη δημιουργήματα της αυτοκίνησης. Αφενός συνοδεύεται από τον τίτλο «ο διάδοχος της McLaren F1», αφετέρου πρόκειται για ένα από τα πρώτα hypercars, το οποίο μάλιστα ενστερνίστηκε έσπευσε να ασπαστεί την υβριδική φιλοσοφία. Φυσικά αξέχαστες θα μείνουν και οι μάχες της με τα άλλα δυο μέλη της «Αγίας Τριάδας», που απαρτίζεται από τις LaFerrari και Porsche 918 Spyder.
Το 2022, 8 χρόνια μετά το ντεμπούτο της P1 και 6 από το τέλος παραγωγής, η McLaren είχε παρουσιάσει μια βελτιωμένη μπαταρία για το υβριδικό σύστημα . Η χωρητικότητα παρέμεινε στα 4,7 kWh, ωστόσο το μικρότερο μέγεθος και το χαμηλότερο βάρος εξύψωσαν περαιτέρω την ήδη μοναδική εμπειρία οδήγησης του βρετανικού hypercar. Σύμφωνα με το Γουόκινγκ η νέα συστοιχία ζύγιζε 56 ολόκληρα κιλά λιγότερα, μείωση που αντιστοιχεί σε απώλεια βάρους άνω του 50%. Η αρχική μπαταρία της P1 ζυγίζει 106 κιλά, οπότε καταλαβαίνουμε τα οφέλη που παρέχει η εξελιγμένη εκδοχή.
Όπως αναφέρουν περήφανα οι Άγγλοι, η P1 με τη νέα μπαταρία αποκρίνεται ακόμα πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού και επιταχύνει ακόμα πιο αστραπιαία. Ενδεικτική η βελτίωση στο χρόνο του 0-300 χλμ./ώρα κατά 0,4 δλ., στα 16,1 δλ. Αλλαγές στις υπόλοιπες μετρήσεις επιδόσεων δεν ανακοινώνονται, οπότε τα 2,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, τα 6,8 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα, τα 9,8 δλ. για το 400άρι (με ταχύτητα εξόδου 245 χλμ./ώρα) και τα ηλεκτρονικά περιοριζόμενα 350 χλμ./ώρα της τελικής παραμένουν ως είχαν. Ανεπηρέαστη έμεινε και η απόδοση, με το συνδυασμό του 3.8 V8 twinturbo (737 άλογα στις 7.500 σ.α.λ. και 720 Nm στις 4.000 σ.α.λ.) και του ηλεκτροκινητήρα (179 ίπποι και 260 Nm) να μετατρέπει τους πίσω τροχούς σε εκρηκτικό μηχανισμό 916 ίππων και 900 Nm!
Το θέμα είναι πως όλα τα παραπάνω, ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητα με αρχική τιμή 1 εκατ. ευρώ και βάλε (αναλόγως φορολογίας), κοστίζουν. Η τιμή της εν λόγω μπαταρίας τοποθετήθηκε στις 156.700 δολάρια (143.329 ευρώ), με αρκετούς αγοραστές να σπεύδουν για εξασφάλιση προτεραιότητας στη λίστα αναμονής. Γιατί όχι μόνο δημιουργήθηκε λίστα, αλλά υπάρχει ακόμα! Πάμε να δούμε μια πράσινη P1, που βγαίνει σε δημοπρασία και ακόμα περιμένει τη νέα μπαταρία.
Η Βρετανίδα που βλέπουμε βγαίνει στο σφυρί, αλλά προς το παρόν έχει την πρώτη μπαταρία. Ο ιδιοκτήτης την παρήγγειλε το 2022, έδωσε προκαταβολή 35.700 δολάρια (32.650 ευρώ), αλλά νέα συστοιχία δεν έχει δει. Κάτι που σημαίνει πως το εναπομείναν κόστος των 121.000 δολαρίων (110.687 ευρώ) θα επιβαρύνει τον καινούργιο κάτοχο. Σταγόνα στον ωκεανό βέβαια, καθώς η δημοπρασία έκλεισε στα 1.475.000 δολάρια (1,35 εκατ. ευρώ). Τι 1,47 εκατ., τι 1,59 εκατ. δολάρια; Ενδεικτικά πάντως, να αναφέρουμε πως είτε με προκαταβολή είτε χωρίς, το κόστος της μπαταρίας συναγωνίζεται εκείνο της αγοράς μιας ολοκαίνουργιας Porsche 911 στην Αμερική.
Η βασική Carrera ξεκινά από τις 114.400 δολάρια και η Carrera 4 από τις 121.700 δολάρια, ενώ οι Carrera και Carrera 4 GTS από τις 150.900 και 158.200 δολάρια αντίστοιχα.