Η Volvo μπορεί να μην μετατραπεί σε πλήρως ηλεκτρική μάρκα, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός προ τριετίας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι Σουηδοί θα σταματήσουν να βγάζουν καινούργια μοντέλα. Το αντίθετο, για την ακρίβεια.
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο οργανόγραμμα της φίρμας από το Γκέτεμποργκ, ούτε λίγο-ούτε πολύ αναμένουμε 10 νέες ή αναβαθμισμένες παρουσίες μέχρι το τέλος του 2026. To πρώτο θα είναι το EX90, που έχει ήδη παρουσιαστεί και περιμένει το λανσάρισμα στην αγορά. Από εκεί και πέρα θα ακολουθήσει ο διάδοχος του XC60, ονόματι EX60, που θα τοποθετηθεί στο μέσο της γκάμας και θα λειτουργήσει ως ανταγωνιστής του Tesla Model Y, προτάσσοντας την πολυτέλεια και την ποιότητα ως κύρια προτερήματα έναντι του αμερικανικού best seller (το EX40 εδώ).
Το νέο αυτό μοντέλο φημολογείται ότι θα παρουσιαστεί το 2026 και θα βασίζεται στην πλατφόρμα SPΑ3, φορώντας τελευταίας γενιάς ηλεκτροκινητήρες με προσδοκώμενο βαθμό απόδοσης 93%! Ενδεικτικά αναφέρουμε πως τα τρέχοντα ηλεκτρικά μοτέρ της Volvo βρίσκονται στο 91%, ενώ η πρώτη γενιά δεν ξεπερνούσε το 85%. Οι Σουηδοί δεν πρόκειται να αφήσουν παραπονεμένους ούτε τους φαν των σεντάν και των station wagon, καθώς ήδη εξελίσσονται οι διάδοχοι των S90 και V60. Στην πρώτη περίπτωση θα έχουμε το ES90, που ταυτόχρονα θα γίνει το πρώτο ηλεκτρικό τετράθυρο της φίρμας, και στη δεύτερη του EV60 Cross Country.
Όπως διαπιστώνουμε, τα περισσότερα από τα ανωτέρω προορίζονται για EVs. Όχι αποκλειστικά, όμως. Η Volvo σκοπεύει να συνοδεύσει τις ηλεκτρικές με plug-in υβριδικές παραλλαγές, βασισμένες στην υπάρχουσα πλατφόρμα SPA1 -εκεί, δηλαδή, όπου πατάνε τα XC60 και XC90 PHEV. Φυσικά με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, που θα δίνουν πολύ μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία (πχ το XC90 PHEV δεν υπερβαίνει τα 54 χλμ.).