H 190E 2.5-16 Evolution II είναι ένα από τα πιο ποθητά και συλλεκτικά αυτοκίνητα γενικώς, όχι μόνο στο πλαίσιο των Mercedes. Αναλόγως και οι τιμές, βέβαια, που κυμαίνονται στα ανώτατα στρώματα.
Το «φτερωτό Αστέρι» πρωταγωνιστούσε στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM) στα τέλη δεκαετίας 80 – αρχές 90 και μετετράπη στον εφιάλτη της BMW M3 E30. Η έκδοση παραγωγής κυκλοφόρησε σε μόλις 502 κομμάτια, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2.463 κ.εκ. να προέρχεται από την Cosworth και να αποδίδει 235 άλογα στις 7.200 σ.α.λ. και 245 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Το 5άρι χειροκίνητο με την 1η κάτω φρόντιζε για το πέρασμα της ισχύος στους πίσω τροχούς, επιταχύνοντας την 2.5άρα Evo στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,7 δλ. και μέχρι τα 250 χλμ./ώρα. Φυσικά, η εμφάνιση είναι αυτή που κέρδιζε, κερδίζει και θα κερδίζει τις εντυπώσεις, με το ρηξικέλευθο body kit να παρακάμπτει με σεμιναριακό τρόπο τους κανονισμούς και να αφήνει εποχή – τόσο ως απόδοση, όσο και ως σχεδίαση.
Η συγκεκριμένη είναι η υπ’ αριθμόν 473 και ξεκίνησε την καριέρα της στη Γερμανία, το 1990. Από τότε άλλαξε τρεις ιδιοκτήτες και ισάριθμες χώρες – μεταξύ των οποίων η δική μας! Το αυτοκίνητο αγοράστηκε το 2015 και με 17.993 χλμ. στο οδόμετρο, από έναν συμπατριώτη μας στα βόρεια προάστια της Αθήνας, ο οποίος διένυσε μόλις 143 χλμ. πίσω από το τιμόνι της συλλεκτικής Mercedes. Η 2.5-16 Evo II έμεινε στην Ελλάδα μέχρι το 2019, όταν μετακόμισε στο Μαϊάμι. Πλέον έχει βάλει ρότα για τον τέταρτο κάτοχο, ο οποίος χρειάστηκε να καταβάλλει ένα υψηλότατο ποσό για να βάλει το όνομά του στην άδεια. Η πανέμορφη, γυμνασμένη και καλοντυμένη Γερμανίδα δημοπρατήθηκε πριν δυο ημέρες, έναντι 432.432 δολαρίων (382.332 ευρώ)!
Σύμφωνα με την ενημέρωση της δημοπρασίας, το αυτοκίνητο παρέμεινε στην Αμερική για χάρη ενός λάτρη των Mercedes, που έχει επίσης στην κατοχή του μια S65 AMG και πλέον αναζητεί μια 190 SL.