Δέκα ολόκληρα χρόνια συμπληρώνει φέτος η τρίτη γενιά της Ypsilon, η οποία κρατάει ολομόναχη ζωντανή τη Lancia και συνεχίζει ακάθεκτη.
Στις αρχές της χρονιάς δέχτηκε μια περιορισμένης έκτασης ανανέωση μέσα-έξω, όπου ξεχωρίζουν η νέα μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας. Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι επίσης στοχευμένες, έχοντας νέα οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και σύστημα πολυμέσων με λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay. Το φίλτρο καμπίνας είναι νέο και κατακρατεί το 99% των αλλεργιογόνων, μειώνοντας παράλληλα την ανάπτυξη μούχλας και βακτηρίων κατά 98%.
Κάτω από το καπό συναντάμε τρεις επιλογές, στην περιοχή των 70 ίππων. Τη βάση της γκάμας αναλαμβάνει ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.200άρης 69 ίππων και 102 Nm, που διαθέτει και σύστημα LPG, ενώ στην κορυφή υπάρχει ο δικύλινδρος τούρμπο των 0.9 λίτρων με απόδοση 70 ίππων και 140 Nm, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει και με μεθανόλη. Ενδιάμεσα συναντάμε το υβριδικό σύνολο, που αποτελείται από έναν τρικύλινδρο 1.0 λίτρου και ηλεκτροκινητήρα συνολικής απόδοσης 70 ίππων και 92 Nm.
Το τελευταίο προσφέρεται στην Ιταλία με δελεαστικά κίνητρα αγοράς, που κατεβάζουν την αρχική τιμή από τις 12.400 στις μόλις 10.900 ευρώ! Εμείς, ωστόσο, θα δούμε πόσο πάει η Ypsilon στο «τέρμα». Φουλ έξτρα εξοπλισμένη και με την ακριβότερη αρχική τιμή, που αποτελεί «προνόμιο» του υπερτροφοδοτούμενου δικύλινδρου των 875 κ.εκ. Η κορυφαία έκδοση 0.9 Twinair Metano Ecochic ξεκινά από τις 18.300 ευρώ και πάει πολύ παραπάνω, όταν αρχίζουμε με να τικάρουμε τα κουτάκια του προαιρετικού εξοπλισμού.
Σχεδόν 1.000 ευρώ φεύγουν με τη μία, αν επιλέξουμε το χρώμα Grigio Lunare (950 ευρώ). Άλλα 400 πάνε στις 15άρες ζάντες αλουμινίου, γιατί Ιταλίδα χωρίς στιλ δεν είναι Ιταλίδα. Στο ίδιο μήκος κύματος το πακέτο Gold Plus στα ενδότερα, που περιλαμβάνει επενδύσεις alcantara – χρωμίου και αυτόματο κλιματισμό (700 ευρώ). Το πακέτο Comfort (πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού σε 5 θέσεις και διαιρούμενο 60/40 πίσω κάθισμα) κοστίζει άλλα 450 ευρώ, η υπηρεσία Mopar Connect 310 ευρώ, διάφορα άλλα πρακτικά στοιχεία (τσέπες στις πίσω πόρτες, πακέτο καπνιστή, πίσω προσκέφαλα κλπ) 395 ευρώ, το πακέτο Relax (cruise control και αισθητήρες παρκαρίσματος) 250 ευρώ και πάει λέγοντας, μέχρι το τελικό «κοστούμι» να ραφτεί έναντι 23.515 ευρώ!
Με τα ίδια λεφτά, στην Ελλάδα αγοράζεις το Fiat 500X Cross με τον 1.6 ντίζελ των 130 ίππων (23.450 ευρώ) ή το Tipo Cross με τον ίδιο κινητήρα και σου μένουν περί τις 3.000 ευρώ στην άκρη (20.800 ευρώ)!