Τα περιστροφικά Mazda έχουν γράψει τη δική τους Ιστορία, στηρίζοντας σχεδόν μόνα τους τη φιλοσοφία του Felix Wankel. Όλοι γνωρίζουμε τα RX-7 και RX-8, μαζί με τα Cosmo και RX-3, όμως οι Ιάπωνες έχουν παρουσιάσει αρκετά ακόμα μοντέλα με ρότορες στο μηχανοστάσιο. Το Luce Limited, είναι από τα πιο άγνωστα.
Καταρχάς, η έλλειψη των γραμμάτων «RX» σε προϊδεάζει για ύπαρξη κανονικών εμβολοφόρων μοτέρ κάτω από το καπό. Κάτι που ίσχυε, για τη συντριπτική πλειοψηφία της γκάμας. Η ονομασία «929» ίσως ενεργοποιήσει κάποιες μνήμες, καθώς επρόκειτο για τη ναυαρχίδα της Mazda. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 1966 και κυκλοφορούσε ως 1.500, 1.800, R130. Η τελευταία ήταν η περιστροφική έκδοση. Το όνομα «Luce» επιλέχτηκε χάριν ευκολίας, αλλά και για να χαρακτηρίσει τα προτερήματα του αυτοκινήτου. Οι Ιάπωνες το πήραν από την ιταλική διάλεκτο, όπου «luce» («λούτσε», όχι «λούσε») σημαίνει «ελαφρύ». Χαρακτηρισμός που παρέπεμπε στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, η διεθνής ανάγνωση το προέφερε ως «λους». Σχεδόν ομόηχο με το «λουξ», οπότε προμοτάριζε και την πολυτέλεια που προσέφερε.
Το Luce/929 κυκλοφόρησε σε 5 γενιές, με την παραγωγή να τερματίζεται το 1991. Κάθε μια από αυτές, διέθετε έκδοση με περιστροφικό κινητήρα. Μακράν η πιο γνωστή, το RX-4 (1972-1977). Μακράν η πιο σημαδιακή, το Limited. Πρόκειται για το τελευταίο σεντάν με Wankel και ένα από τα «χαμένα διαμάντια» της Mazda, που σήμερα είσαι τυχερός αν το βρεις στα μεταχειρισμένα.
Ο 13B-DEI φροντίζει για την κίνηση της πισωκίνητης λιμουζίνας, όντας το ίδιο μοτέρ που συναντάμε στο RX-7 2ης γενιάς. Ο διρότορος 1.300άρης τούρμπο αποδίδει 180 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 245 Nm στις 3.500 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τους πίσω τροχούς μέσω 4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Παρά τις μακριές σχέσεις σε αυτό, το σεντάν των 4,7 μέτρων επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,8 δλ. και φτάνει μέχρι τα 211 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο έχει περίπου 70.000 χλμ. και προέρχεται από μεγάλο service, όπου αντικαταστάθηκε ολόκληρη η εγκατάσταση του air condition.
Τα πάντα εκτός του πίσω δεξιού παραθύρου (σπασμένος οδηγός) λειτουργούν κανονικά (μέχρι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα διαθέτει), ενώ οι βελουτέ επενδύσεις στο εσωτερικό, το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη διατηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση. Η τιμή για αυτό το σπάνιο Luce Limited, από το 1986; Με μια μέρα να απομένει για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, μόλις 4.500 δολάρια (3.685 ευρώ).