Ένας 3.0λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας της Honda, από τη χρυσή εποχή των V10 στη Formula 1, αναμένεται να γίνει η καλύτερη διακοσμητική προσθήκη στο σπίτι κάποιου συλλέκτη – εκτός κι αν αποφασίσει να προβεί σε εκτεταμένες μετατροπές.
Ο RA001E συμμετείχε στο πρωτάθλημα του 2001, δίχως ιδιαίτερη επιτυχία είναι η αλήθεια. H Honda τότε προμήθευε τις BAR και Jordan, με τη δεύτερη να κερδίζει τελικά τη μεταξύ τους μάχη και να τερματίζει 5η, ακριβώς μπροστά από την αμερικανική ομάδα. Η BAR, ωστόσο, ήταν εκείνη που έφερε τον κινητήρα Honda στο βάθρο, δυο φορές μάλιστα, με τον Ζακ Βιλνέβ στα Grand Prix Ισπανίας και Γερμανίας. Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιήθηκε και από τις δυο ομάδες, μετρώντας 1.200 χλμ. αγωνιστικής δράσης.
Έπειτα από εκείνο το όριο, οι Ιάπωνες προχωρούσαν σε rebuild και επαναχρησιμοποιούσαν τα μοτέρ. Εδώ, όμως, αποφάσισαν να τον κάνουν μάλλον ανταλλακτικά, αφαιρώντας βασικά εξαρτήματα όπως τα έμβολα, οι εκκεντροφόροι, το καπάκι και τα ηλεκτρονικά, ενώ δεν υπάρχει πια ούτε κιβώτιο. Με άλλα λόγια, το μόνο που μπορεί να κάνει πια είναι να στέκεται σαν ατραξιόν. Έστω κι έτσι, δεν παύει να είναι V10 μοτέρ F1. Η υψηλότερη τιμή που έπιασε σε δημοπρασία ξεπέρασε τις 24.000 ευρώ (24.206), ακόμα κι αν δεν μπορεί πλέον να στροφάρει στο αστρονομικό επίπεδο των 17.900 σ.α.λ.!
Πλήρης εξαρτημάτων και σε άψογη κατάσταση, ο RA001E απέδιδε 830 ίππους και ακουμπούσε τις 18.000 σ.α.λ. στα δοκιμαστικά. Με ρυθμίσεις αγώνα έπεφτε ελαφρώς, στα 815 άλογα και τις 17.500 σ.α.λ. Πάμε να δούμε και, κυρίως, ακούσουμε τις ιαχές του, σε μια μονομαχία BAR-Jordan από το γερμανικό GP εκείνης της χρονιάς.