Όσα χρόνια και αν περάσουν, η Lancia Delta Integrale θα είναι πάντα στις καρδιές των εραστών της αυτοκίνησης και θα συγκινεί με την κλασική γοητεία της. Αν μιλάμε για την Edizione Finale, δε, ακόμα περισσότερο.
Μετά από 7 χρόνια παντοκρατορίας στο WRC, με 4 τίτλους Οδηγών και 6 σερί Κατασκευαστών, οι Ιταλοί αποφάσισαν να αποσυρθούν από τα αγωνιστικά δρώμενα. Η Edizione Finale αποτέλεσε την τελευταία έκδοση της Integrale και διατέθηκε σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, σε μια αγορά του κόσμου. Μόλις 250 κατασκευάστηκαν, όλες για την Ιαπωνία. Παρόλα αυτά, το τιμόνι βρίσκονταν στην αριστερή μεριά. Η Finale βασίστηκε στην Evo 2 και ξεχωρίζει από αυτή χάρις στο αποκλειστικό Bordeaux Red χρώμα και τις λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος, τις ανθρακί 16άρες Speedline και τα εμπρός φωτιστικά σώματα, που προέρχονται από την αρχέγονη HF AWD.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, με τα μπάκετ της Recaro, το τιμόνι της Momo, τα όργανα σε καντράν και ταμπλό, αλλά και τα αλουμινένια πεντάλ, να βάζουν οδηγό και επιβάτες κατευθείαν στο κλίμα.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον 2λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο, με εργοστασιακή απόδοση 215 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και 314 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Ισχύς που, σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης (56-44 κατανομή εμπρός-πίσω), εξασφάλιζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και τελική 220 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη, υπ’ αριθμόν 92 Edizione Finale, ενδεχομένως να είναι πιο γρήγορη καθώς ο κινητήρας εμφανίζεται βελτιωμένος, στα 250 άλογα. To κοντέρ αναγράφει 3.338 μίλια (5.371 χλμ.) και το βιβλίο service έχει ενημερωθεί πρόσφατα, καθώς πριν λίγους μήνες το αυτοκίνητο πέρασε για συντήρηση από το συνεργείο.
Ως είθισται, οι Integrale αλλάζουν χέρια για πολύ μεγάλα ποσά. Ιδίως οι ειδικές εκδόσεις. Αυτή που βλέπουμε ξεπέρασε τις 250.000 ευρώ, φτάνοντας τις 253.537 (218.500 λίρες)!