Ο παραλογισμός με τις τιμές που ζητάνε σε κλασικά μεταχειρισμένα, ή αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες νομίζουν ότι είναι κλασικά, δεν σταματά. Δεν απαγορεύεται κιόλας, ελεύθερη αγορά έχουμε, καθείς απαιτεί ό,τι του κατεβάσει η «γκλάβα». Κάπως έτσι σκέφτεται ο κάτοχος του συγκεκριμένου Lada Niva, κοστολογώντας το σε ύψη καινούργιας Lamborghini!
Για το Niva δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Ένας από τους πιο ιστορικούς εκπροσώπους της αυτοκίνησης, με αδιάκοπη πορεία από το 1977 και φανατικό κοινό σε όλες τις γωνιές του κόσμου. Το εμβληματικό Lada πωλείται κανονικά ως καινούργιο, με τις απαραίτητες προσαρμογές στα σύγχρονα δεδομένα. Η βάση, ωστόσο, είναι ίδια εδώ και 46 χρόνια. Η τιμή του Niva Legend, καινούργιο, ξεκινά στη Ρωσία από τις 821.900 ρούβλια. Αλλιώς, 9.586 ευρώ. Η τιμή του Niva στα μεταχειρισμένα, αντίθετα, ποικίλει. Όσο παλιότερο και πιο καλοσυντηρημένο, τόσο ακριβότερο. Μπορείς, ας πούμε, να πετύχεις μοντέλο του ’85 με 30.000 χλμ., στις 10-15.000 ευρώ. Από τις 15 στις 150 ή τις 250.000 όμως, υπάρχει χαώδης απόσταση.
Το κόκκινο Niva που βλέπουμε μας έρχεται από το 1980 και τη Ρωσία. Συγκεκριμένα, από την περιοχή που κατασκευάζεται. Δίπλα ακριβώς στο Τολιάτι, συνεπώς πρόκειται για εργοστασιακό δείγμα, με όλη τη σημασία της φράσης. Άψογα διατηρημένο, με καλύμματα σε ταμπλό-καθίσματα-αμάξωμα και μόλις 220 χλμ. στο οδόμετρο. Όχι 220.000. Μόνο 220 χλμ.! Του «κουτιού», δηλαδή. Να είχε ξεμείνει από τότε δύσκολο. Να το κρατούσε ως κόρη οφθαλμού ο ιδιοκτήτης, προκειμένου να το ρευστοποιήσει κάποια στιγμή, πολύ πιο πιθανό. Για την ακρίβεια, σίγουρο.
Ο πωλητής του ίσως πιο καλοδιατηρημένου Niva στον πλανήτη, ζητάει πάρα και παράλογα πολλά χρήματα για το αυτοκίνητο. Πάρτε την τιμή του καινούργιου και προσθέστε τέσσερα μηδενικά! Ο γυαλιστερός Ρώσος κοστολογείται έναντι 23 εκατομμυρίων ρουβλιών, που ισοδυναμούν με 268.969 ευρώ! Κάτω από το καπό πετυχαίνουμε τον αρχέγονο τετρακύλινδρο 1.600άρη των 76 ίππων, ο οποίος αποτέλεσε τον προπομπό του πολύ δημοφιλέστερου και μακροβιότερου 1.7 λτ., Εξυπακούεται ότι η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, με το παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης των τριών διαφορικών και του «κοντού» κιβωτίου, αλλά εδώ μέσω 4 σχέσεων στο κανονικό κιβώτιο.