Η φήμη των γιαπωνέζικων αυτοκινήτων περί αξιοπιστίας δεν βγήκε τυχαία, ούτε εν μια νυκτί. Οι Ιάπωνες έχτιζαν αυτό το «κάστρο» επί δεκαετίες, μοντέλο-μοντέλο. Και τα θεμέλια είναι τόσο γερά, που στέκουν απροβλημάτιστα μέχρι σήμερα. Η καθιερωμένη έρευνα του Consumer Reports για μεταχειρισμένα 5ετίας-10ετίας έβγαλε για μια ακόμα φορά νικητή τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, καθώς οι nippon μάρκες κυριάρχησαν ολοκληρωτικά.
Το CR εξέτασε τα παράπονα και τα επισκεπτήρια στα συνεργεία κατόχων μεταχειρισμένων, χρονολογίας 2014-2019. Ένα από τα πιο εμπορικά τμήματα της αγοράς μεταχειρισμένου στην Αμερική, όπου διαπρέπει το «δεύτερο χέρι» στα 5-10 χρόνια. Τι πιο σύνηθες, λοιπόν, να βλέπουμε τους Ιάπωνες πρακτικά να κάνουν κατάληψη στο top 10, παίρνοντας τις 7 από τις 10 πρώτες θέσεις! Η βαθμολογία προέκυψε με σκορ καλύτερης παρουσίας και όχι με προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα, όπως συμβαίνει στα καινούργια αυτοκίνητα. Άριστα ήταν το 100, το οποίο κανείς δεν κατάφερε να πλησιάσει. Για την ακρίβεια μόλις 5 μάρκες κατάφεραν να περάσουν τη βάση (50), ενώ στο αντίθετο άκρο 3 εταιρίες με το ζόρι βρέθηκαν στην περιοχή του 30.
Κλασικά και εικονογραφημένα, Lexus-Toyota «στρογγυλοκάθισαν» στις δυο πρώτες θέσεις (75 και 72 αντίστοιχα το σκορ τους). Η Mazda ακολούθησε από αρκετή απόσταση (59), με τις Acura και Honda να έπονται (57 και 55) και να ολοκληρώνουν ένα εντυπωσιακό «1-2-3-4-5» για την Ιαπωνία – έστω με τον αστερίσκο της Acura, που τυπικά λογίζεται αμερικάνικη. Η Buick βρέθηκε στην 6η θέση (47) και χάρισε στη General Motors την καλύτερη θέση εδώ και πολύ καιρό, ενώ BMW και Subaru ισοβάθμισαν πίσω της (46), για να κλείσουν τη δεκάδα οι Nissan (45) και Mercedes (43).
Στην αντίπερα όχθη τώρα, Ram, Jeep, Tesla, Dodge και Chrysler έδωσαν «μάχη» για το ποια θα βγει τελευταία. Η Chrysler δύσκολα χάνει τέτοιες αναμετρήσεις βέβαια, οπότε το απογοητευτικό 27/100 και ο πάτος της κατάταξης ήταν κάτι παραπάνω από αναμενόμενο. Το ότι η Tesla είναι χαμηλά, επίσης. Όπως βλέπουμε, 4/5 τελευταίες ανήκουν στο δυναμικό της Stellantis. Συνεπώς, δεν έχει τόσο άδικο ο πολυεθνικός κολοσσός που ενδέχεται να «κόψει» μάρκες μετά το πέρας της δεκαετίας, αν δεν διορθώσουν τις πορείες τους.