Κανείς δεν θέλει αυτό το άριστο Lincoln

Τα Lincoln δεν είναι ιδιαίτερα γνώριμες ποσότητες στην Ευρώπη, πέραν των Continental και Town Car. Το πρώτο χρησιμοποιήθηκε και στη χώρα μας, από αξιωματούχους και μέλη της υψηλής κοινωνίας κατά τις δεκαετίες 60-70. Το δεύτερο, το γνωρίζουμε από ταινίες και streched λιμουζίνες, που νοικιάζονται για γάμους και πάρτι. Το Mark VIII, λογικά δεν σας λέει πολλά.

Παρουσιάστηκε το 1992, αποτελώντας στοίχημα για τη μητρική Ford. Οι ιθύνοντες του «Μπλε Οβάλ» ήθελαν να δημιουργήσουν το πολυτελέστερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο αμερικανικό κουπέ. Όπως ανέφεραν δημοσιεύματα της εποχής, «μια Mercedes SEL Coupe made in the USA». Για να το πετύχουν, δεν λυπήθηκαν τα έξοδα. Εξέλιξαν νέα πλατφόρμα, όπου ντεμπούταρε ο Modular 4.6 V8 – το μοτέρ που αργότερα είδαμε στην 4η γενιά της Mustang και σε μια πλειάδα μοντέλων Ford, Lincoln, Mercury και Jaguar. Έβαλαν στο στάνταρ εξοπλισμό ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και μνήμες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις, 10δισκο CD changer με ηχοσύστημα της JBL – γενικά, στοιχεία που συναντούσες σε κορυφαία Mercedes φορτωμένη με όλα τα έξτρα.

Highlight η εμφάνιση, που ακολουθούσε την τεχνοτροπία της συμμετρίας. Το σχήμα και η τοποθέτηση εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα ήθελε να αποτελούν «καθρέπτη» του άλλου. Οι διαστάσεις ήταν τυπικά αμερικανικές, με το μήκος να ξεπερνάει τα 5,2 μέτρα, το μεταξόνιο τα 2,8 και το πλάτος να αγγίζει τα 1,9. Το βάρος έφτανε στα 1.704 κιλά, όμως ο V8 των 4.6 λίτρων δεν είχε πρόβλημα. Με απόδοση 290 ίππων στις 5.550 σ.α.λ. και 386 Nm στις 4.500 σ.α.λ., το Mark VIII ήταν από τα ισχυρότερα αυτοκίνητα made in the USA. Και παρόλο το θεόμακρυ 4άρι αυτόματο, με την 4η overdrive (άρα 3άρι ουσιαστικά), επιτάχυνε στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,5 δλ. και έφτανε μέχρι τα 220 χλμ./ώρα τελικής.

Παρόλες τις αρετές του όμως, δεν «περπάτησε» εμπορικά. Και εξακολουθεί να μην το κάνει ως μεταχειρισμένο, παρότι πρόκειται για ένα σπάνιο αυτοκίνητο, με προοπτικές future classic (ειδικά στην έκδοση Collector’s Edition, όπως εδώ). Το συγκεκριμένο, ας πούμε, είναι η τρίτη φορά που βγαίνει στις αγγελίες τους τελευταίους 19 μήνες, μήπως καταφέρει να βρει αγοραστή. Μόλις 304 μίλια (489 χλμ.) αναγράφει το οδόμετρο από το 1998, δείγμα του πόσο καλοδιατηρημένο και σε κατάσταση καινούργιου διατηρείται. Τώρα ο ιδιοκτήτης του είπε να το βγάλει σε δημοπρασία, περιμένοντας ένα ποσό που να τον ικανοποιεί. Προς το παρόν βρίσκεται στις 23.069 δολάρια (22.325 ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store