Η BMW M5 E39 κατά γενική ομολογία είναι η καλύτερη Μ5 που έχει βγει από τις πύλες του βαυαρικού εργοστασίου και μία από τις σπουδαιότερες Μ όλων των εποχών. Η «βροντή» του ατμοσφαιρικού V8 των 4.9 λίτρων, το άψογο ζύγισμα του πλαισίου, η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, το κούμπωμα του χειροκίνητου 6ταχυτου κιβωτίου και η ηλεκτρονική «ελευθερία», εκπεφρασμένη από την παρουσία μόνο ενός ABS κι ενός ESP, συνδυάζονται ιδανικά (και ηδονικά) για την δημιουργία του «απόλυτου μηχανήματος οδήγησης».
Όσα άλογα και να έχει η σημερινή, όσες δυνατότητες, όσο κι αν διακτινίζεται στο 0-100 χλμ./ώρα, όσο κι αν θέτει ρεκόρ ισχύος, η πιο αγαπημένη M5 όλων (ή των περισσότερων, γιατί έχει καλό κοινό και η V10 E60) παραμένει η 39άρα. Καλύτερη απόδειξη από τις τιμές που πιάνουν οι μεταχειρισμένες, ενδεχομένως να μην υπάρχει. Να ρίξουμε μια ματιά στη συγκεκριμένη, γυαλιστερή και κατακίτρινη;
Το Dakar Yellow χρώμα (μόλις 11 E39 σε αυτό το χρώμα, εκ των οποίων οι 9 αριστεροτίμονες) μαγνητίζει πάσα βλέμμα θαυμασμού, ενώ οι 18άρες ζάντες εξακολουθούν να είναι από τις πιο καλαίσθητες που συναντάμε σε τετράτροχο. Τα σχόλια για την κατάσταση του αμαξώματος περιττεύουν, καθότι πολύ άνετα θα μπορούσε να ανήκει σε ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό, που καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από δέρμα και προσφέρει σημερινές ανέσεις (όπως σύστημα πλοήγησης και αισθητήρες παρκαρίσματος), παρότι η E39 μάς έρχεται από το 2000.
Ουδεμία σχέση με τη χρονολογία της εν λόγω «Μπέμπας» δεν έχει η ένδειξη του οδόμετρου, μιας και αναγράφει μόλις 633 μίλια (1.019 χλμ.). Κατά συνέπεια, και δεδομένης της παρουσίας καινούργιων ελαστικών, τα 400 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και τα 500 Nm στις 3.800 σ.α.λ. που είχε πριν 24 χρόνια, πιθανότατα παραμένουν στην ολότητά τους – άρα και τα 5,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (250 χλμ./ώρα ηλεκτρονικά περιοριζόμενη η τελική, σταθερά). Αυτό που δεν διατηρεί καμία ομοιότητα με τα εργοστασιακά δεδομένα, ούτε καν της τωρινής M5, είναι η τιμή.
Για την αγορά της αισθησιακής E39 που βλέπουμε, απαιτούνται 279.977 δολάρια (251.612 ευρώ)! Ενδεικτικότατα, να αναφέρουμε πως το ποσό είναι υπερδιπλάσιο της τιμής που έχει η καινούργια M5 στην Αμερική (από 119.500 δολάρια), αλλά και πολύ υψηλότερο από όσο κάνει η G90 στη χώρα μας (151.000 ευρώ)!