Η αναζήτηση εργοστασιακού, ατρακάριστου και με λίγα χλμ. Honda S2000 ισοδυναμεί με κυνήγι θησαυρού. Ελάχιστα πληρούν και τα τρία προαπαιτούμενα και όσα το κάνουν, αν τύχει να βγουν σε αγγελία, κοστολογούνται στα ύψη. Σε αυτά καινούργιου Civic Type R, εν προκειμένω.
Το AP1 που βλέπουμε, ενδέχεται να είναι το πιο ολιγοταξιδεμένο στον πλανήτη. Από το 2000, όταν βγήκε από το εργοστάσιο, μέχρι σήμερα το οδόμετρο έχει καταγράψει μόλις 60 χλμ. (37 μίλια)! Το αυτοκίνητο δεν ταξινομήθηκε καν, ούτε έβγαλε ποτέ πινακίδες. Το μόνο που μπορεί να εξηγήσει αυτό το οξύμωρο, είναι να ξέμεινε σε στοκ και να το αγόρασε κάποιος καθαρά για να το έχει στη συλλογή του, δίχως την παραμικρή πρόθεση να το οδηγήσει (γλιτώνοντας έτσι τα επιπλέον έξοδα ταξινόμησης κλπ). Όπως καταλαβαίνουμε, το συγκεκριμένο S2K δεν έχει κάνει βόλτες ούτε για τη μπαταρία. Δυο φορές έχει αντικατασταθεί, μια φορά τα λάδια και περιστασιακές προσθαφαιρέσεις στη βενζίνη, για να κινείται κάπως το κύκλωμα και η αντλία.
Τα λάστιχα είναι ακόμα της πρώτης τοποθέτησης και διατηρημένα σε άθικτη κατάσταση, κάτι που ισχύει για το αμάξωμα, το εσωτερικό και τα μηχανικά μέρη. Κάτω από το καπό δεν θα μπορούσε παρά να δεσπόζει ο θρυλικός F20C1, των 240 ατμοσφαιρικών ίππων στις 8.300 σ.α.λ. και 208 Nm στις 7.500 σ.α.λ., μετά του ανατριχιαστικού ήχου του στις 9.000 σ.α.λ. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 6,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 241 χλμ./ώρα, με το δεξί χέρι του οδηγού να είναι υπεύθυνο για τη μετάβαση μεταξύ των 6 σχέσεων, ίσως στο καλύτερο χειροκίνητο κιβώτιο όλων των εποχών!
Η τιμή του ως στιγμής, και με 5 μέρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, διαμορφώνεται στις 45.500 δολάρια (37.516 ευρώ). Περίπου 10.000 πάνω από όσο πωλείται καινούργιο το Civic Type R στις Η.Π.Α. (37.895 δολάρια). Μέχρι να κλείσει η δημοπρασία πάντως, δεν αποκλείεται να φτάσει στα επίπεδα της δικής μας τιμής (από 51.750 ευρώ).