Γερμανία: Πρόταση για δίπλωμα στα 26 για τους άντρες!

Μια ριζοσπαστική πρόταση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας έρχεται από τη Γερμανία, που εκτινάσσει το κατώτατο όριο ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Ούτε 18, ούτε καν 20, αλλά 26 χρονών θα πρέπει να είναι κάποιος, για να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα οδηγώντας!

Η πολύ ασυνήθιστη προσέγγιση συνιστά αποτέλεσμα μελέτης του Κέντρο Κοινωνικών Επιστημών Βερολίνου (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, WZB για συντομία), που ανέλυσε τα δεδομένα από τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα των αυτοσχέδιων αγώνων και της υπερβολικής ταχύτητας, που αποτελούν τα δυο μεγαλύτερα ζητήματα οδικής ασφάλειας στη Γερμανία. Κάτι οξύμωρο, αν αναλογιστούμε τις εκατοντάδες πίστες που απολαμβάνουν οι «γκαζόφιλοι» οδηγοί εκεί, αλλά και τις autobahn δίχως όρια ταχύτητας. Το WZB, ωστόσο, έκανε την έρευνά του και διαπίστωσε πως ειδικά οι κόντρες, έχουν εξελιχθεί σε μέγα ζήτημα των γερμανικών δρόμων. Πού μπαίνει η αύξηση του ορίου ηλικίας;

Σύμφωνα με τον Andreas Knie, υπεύθυνο για τη διεξαγωγή της μελέτης και εμπνευστή της επίμαχης πρότασης, το ηλικιακό μοντέλο των «κοντράκηδων» τοποθετείται μεταξύ 20 και 26 χρόνων, στη συντριπτική τους πλειοψηφία άντρες. Άρα, βάσει σκεπτικού από τον Knie, αφού μέχρι 26 χρονών «βράζει το αίμα» οδηγικά, οι άρρενες θα πρέπει να αποκτούν δίπλωμα μετά από αυτή την ηλικία! Ολίγον «μπακαλίστικη» τοποθέτηση, αλήθεια είναι, καθότι επί της ουσίας βγάζει από το κάδρο το ζήτημα της οδηγικής παιδείας. Επίσης αλήθεια είναι πως οι Γερμανοί βρίσκονται κλάσεις ψηλότερα από εμάς σε αυτό τον τομέα (και πολλούς ακόμα, άλλη κουβέντα αυτή), ωστόσο ένα τέτοιο οριζόντιο μέτρο, που μάλιστα βασίζεται σε τόσο ξεκάθαρα ηλικιακή διάκριση, είναι και ελαφρώς επίφοβο ως νοοτροπία.

Get it on Google Play Download on the App Store